Satiksmes ministrija norāda - ja nākotnē privātās firmas parādīs, ka spēj pildīt stratēģiski svarīgus uzdevumus, piemēram, operatīvi labot plūdu sabojātus ceļus, tad "Latvijas autoceļu uzturētāju" varēs privatizēt.
Lai kāds valsts kompāniju gribētu pirkt, ieņēmumi jāaudzē, bet izdevumi jāsamazina. Pēdējo gadu laikā valsts uzņēmums no darba atbrīvojis vairāk nekā simts cilvēku. Uz šāda fona darbiniekiem neizpratni izraisījis lēmums sāli ceļu kaisīšanai iepirkt daudz agrāk kā citus gadus.
Svētdien, 9. jūnija, rītā Rīgas ostā ienāca kuģis "Phillip Bay". Tas no Ēģiptes Damietas ostas izbrauca 23.maijā. Tā krava paredzēta uzņēmumam "Lat Salt Trade", kas ir viens no diviem uzņēmumiem, kas šopavasar ar LAU slēdzis līgumu par kopumā 33 tūkstošu tonnu sāls piegādi, par to samaksās divus miljonus eiro.
Otrais - Lietuvas uzņēmums "Keluva" - nebija iztirgojis visus iepriekšējās ziemas sezonas no Marokas savestos krājumus un jau tagad paspējis tos izvadāt pa LAU noliktavām.
Pašvaldības un citi pircēji sāli pērk rudenī, jo negrib iesaldēt naudu un maksāt par kaut ko, kas būs vajadzīgs pēc pusgada. Autoceļu uzturētāja vadītājs apgalvo, ka viņiem tā nav problēma, jo līgumā noteikti ļoti gari samaksas termiņi.
Autoceļu uzturētājs par tehniskās sāls piegādi slēdzis vispārīgo vienošanos ar septiņiem piegādātājiem. Taču pavasarī pārējie piegādātāji nav varējuši piedāvāt sāli, jo orientējušies uz rudens sezonu. Līdz sankciju ieviešanai sāli veda no Baltkrievijas, bet tagad kvalitatīvākā skaitās produkcija no Vācijas.
LAU vērtējumā ar sagādātājiem 30 tūkstošiem tonnu gan nākamajai ziemai tāpat nepietiks. Ap Ziemassvētkiem iespējams būšot jāpērk vēl - Rīgas ielu apsaimniekošanas līguma dēļ.
Iepriekš jau stāstījām, ka robežas būvniecības projektā LAU iesniedza saskaņošanai plānu kontrabandā pieķertu apakšuzņēmēju. Valsts uzņēmums apgalvo, ka tas bijis pārpratums un ar aizdomīgo firmu sadarbība nenotiek.