VNĪ vadībā 2023. gadā pabeigta žoga izbūve sauszemes posmos (112 km), šogad soli pa solim tiek veikta žoga izbūve gar publiskajiem ūdeņiem un nepieciešamās infrastruktūras izbūve pilnā robežas garumā – 173 km.
FOTO: Robežžoga izbūve uz Latvijas–Baltkrievijas robežas
Sauszemes posmos, kur jau izbūvēts žogs, šobrīd turpinās infrastruktūras izbūve: izveidotas vieglo transportlīdzekļu (līdz 3,5 t.) patruļtakas 28,72 km garumā (plānotais garums - 119 km) un laipu patruļtakas 12,01 km (no 27,99 km). Pabeigta pontonu patruļtaku izbūve 1,75 km garumā.
Darbus plānots pabeigt līdz 2024. gada beigām. Posmus, kur nav žoga, - Daugavas posmu 16,7 km garumā un Riču ezera posmu – plānots pabeigt līdz 2025. gada pavasarim.
"VNĪ atbildīgi uztver valdības doto uzdevumu vadīt valsts ārējās austrumu robežas žoga un infrastruktūras izbūves procesu un rūpīgi uzraugām projekta virzību. Patlaban robežžoga un infrastruktūras izbūve uz Latvijas–Baltkrievijas robežas notiek atbilstoši plānotajam.
Esam apņēmības pilni paveikt atlikušo Latvijas–Baltkrievijas robežžoga izbūvi mazāk nekā divos mēnešos, lai mēs visi varētu justies droši par robežasaizsardzību," norāda VNĪ valdes locekle Jeļena Gavrilova.
Trešajā jeb Daugavas kārtā sadarbībā ar Nodrošinājuma valsts aģentūru plānots šogad īstenot sešu metāla sakaru torņu, pievedceļu un 16,7 km garās patruļtakas izveidi robežas novērošanai Daugavas posmā.