Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

Cik eiro partijas līdz šīm iztērējušas EP priekšvēlēšanu kampaņām?

Attēls ilustratīvs.
Attēls ilustratīvs. Foto: Shutterstock

Līdz 28. maijam Eiropas Parlamenta (EP) priekšvēlēšanu kampaņai visvairāk ir iztērējuši politiskie spēki "Apvienotais saraksts" (AS), Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) un "Latvija pirmajā vietā" (LPV), liecina Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) apkopotā informācija.

Katra partija limitētajiem aģitācijas izdevumiem pirms EP vēlēšanām drīkst iztērēt ne vairāk kā 635 317 eiro, un nepilnu mēnesi līdz vēlēšanām neviena no partija šim limitam nav pietuvojusies. Kopumā partijas līdz 28.maijam noslēgušas līgumus par limitētajiem aģitācijas izdevumiem par 1 955 351 eiro.

AS līdz šim aģitācijai izmantojusi 399 198 eiro, ZZS - 273 588 eiro, bet LPV - 231 707 eiro.

Tālāk pēc aģitācijas izdevumu apjoma seko "Stabilitātei" ar 219 804 eiro, "Jaunā vienotība" - 190 218 eiro, Latvijas attīstībai - 147 856 eiro, "Saskaņa" - 113 721 eiro, un Nacionālā apvienība - 138 143 eiro. Citi politiskie spēki līdz šim noslēguši līgumus par mazākām summām.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.

KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par katrām noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz KNAB triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms EP vēlēšanām sākās februāra pirmajā pusē.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu