Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

Noslēgts līgums par jauna tilta izbūvi Salacgrīvā. Esošo tiltu nojauks

Raksta foto
Foto: VSIA Latvijas Valsts ceļi

Salacgrīvas tilta pārbūves darbus būvniekam ir jāsāk līdz šī gada 10. jūnijam, savukārt darbi jāpabeidz līdz 2025. gada rudenim, informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.

LVC norāda, ka ir noslēgts un stājies spēkā līgums ar pilnsabiedrību "NB&Tilts", kuras sastāvā ir SIA "Nordes būve" un SIA "Tilts", par jauna tilta pār Salacu izbūvi Salacgrīvā ar piedāvāto līgumcenu 14,972 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Paredzēts, ka esošo tiltu pilnībā nojauks un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām, bet būvdarbu laikā izbūvēs pagaidu tiltu, lai nodrošinātu satiksmi pār Salacu.

Darbu laikā abās tilta pusēs zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi, bet Ainažu pusē zemtilta ietvi savienos ar esošo ietves konstrukciju, kura izbūvēta gar Salacas upi. Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, kā arī tās galā izbūvēs jaunas kāpnes. Vienlaikus gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.

Tilta projekta izstrādi pasūtīja Salacgrīvas pašvaldība, projekta autors ir SIA "Projekts 3", bet būvuzraudzību nodrošinās AS "Ceļuprojekts".

Jau ziņots, ka šogad 7.maijā valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto priekšlikumu nodrošināt 10,718 miljonu eiro valsts budžeta līdzfinansējumu Salacgrīvas tilta pārbūvei.

Tāpat ziņots, ka Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra (CINEA) Militārās mobilitātes (MM) trešajā uzsaukumā apstiprināja finansējumu tilta pār Salacu rekonstrukcijai Salacgrīvā 7,548 miljonu eiro apmērā. Tādējādi projekta kopējais budžets, ieskaitot Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) finansējumu, būs 18,267 miljoni eiro.

Savukārt šogad 9.aprīlī valdība atbalstīja Salacgrīvas tilta nodošanu valsts īpašumā.

Iepriekš SM aģentūrai LETA norādīja, ka tilta nodošanas mērķis valsts īpašumā ir mazināt administratīvo slogu būvniecības procesa laikā, lai būvniecība virzītos maksimāli ātri. Savukārt pēc būvniecības un garantijas perioda tiltu paredzēts nodot atpakaļ Limbažu novada pašvaldības īpašumā.

Tilts pār Salacu atrodas uz valsts galvenā autoceļa Rīga (Baltezers)-Igaunijas robeža (Ainaži), kurš ietilpst Eiropas transporta tīklā (TEN-T), kā arī ir Eiropas nozīmes autoceļu maršrutā "E67" jeb "Via Baltica" posmā, kas nodrošina vietējo un starpvalstu satiksmi, kā arī militāro mobilitāti starp Baltijas valstīm un Eiropu.

Tiltam ir augsta nolietojuma pakāpe, nepietiekama nestspēja, un patlaban satiksme uz tā ir ierobežota.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Nordes būve" 2022.gadā strādāja ar 14,506 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 64% vairāk nekā 2021.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa bija 38 999 eiro pretēji zaudējumiem 2021.gadā. Finanšu dati par 2023.gadu vēl nav publicēti.

"Nordes būve" reģistrēta 2016.gadā, un tās pamatkapitāls ir 3000 eiro. "Nordes būve" īpašnieks ir Vācijas uzņēmums "BIH - Baltische Industrieholding GmbH". Kompānijas patiesais labuma guvējs ir Vācijas pilsonis Konstantīns Panovko.

Savukārt kompānija "Tilts" 2022.gadā strādāja ar 44,015 miljonu eiro apgrozījumu, bet tās peļņa bija 1,931 miljons eiro. Finanšu dati par 2023.gadu vēl nav publicēti. Kompānija "Tilts" reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 14,322 miljoni eiro. Uzņēmuma īpašnieki ir Sergejs Gridņevs (51,63%) un Artjoms Gridņevs (48,37%).

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu