IZM un LIZDA trešdien turpināja sarunas par pedagogu slodžu balansēšanu. Diskusijā piedalījās arī finanšu ministrs un pārstāvji no Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) un izglītības pārvaldēm. "Tas sarunām iedod citu dinamiku, jo beidzot satiekas darba devējs ar darba ņēmēju," vērtēja Čakša.
Pie vienota redzējuma, tostarp par to, ko nozīmē pedagoga slodzes sabalansēšana, IZM un LIZDA arvien nav nonākušas. Divu dienu sarunas rezultējušās tikai ar atteikšanos no ieceres par maksimālā stundu skaita noteikšanu vienam pedagogam. Trešdienas pēcpusdienā Vanaga medijiem vēl pauda apņemšanos "sēdēt [IZM] un turpināt uzstāt uz risinājumiem".
Jaunos slodžu balansēšanas principus virzīs līdz ar jauno finansēšanas modeli "Programma skolā". Tas nozīmē, ka jauno finansēšanas modeli ieviesīs visās pašvaldībās vienlaicīgi no 2025.gada septembra, apstiprināja Čakša.
IZM ieceri jaunnedēļ, 27.maijā, skatīs arī LPS Izglītības un kultūras komiteja.
Par progresu IZM un LIZDA sarunās trešdien interesējās arī Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas deputāti. Komisijas sēdē IZM iepazīstināja ar ieceres sākotnējo versiju. Tāpēc deputāti aicināja ministriju atkārtoti prezentēt slodžu balansēšanas principus pēc tam, kad noslēgsies publiskā apspriešana un saskaņošana mēneša beigās.
Pedagogu darba slodzes balansēšana bija viena no LIZDA streika prasībām. Par slodžu sabalansēšanas modeli bija jāvienojas jau pērnā gada maijā, taču arodbiedrībai un IZM joprojām ir atšķirīgi redzējumi, kā to īstenot.
IZM piedāvā no 2025.gada 1.septembra visiem pedagogiem pāriet uz vienotu normālo darba laiku - 40 stundu darba nedēļu. Ministrija rosina arī noteikt jaunu metodoloģiju pedagogu darba slodzes sastāvam astronomiskajās stundās, kur iekļautas mācību stundas vai nodarbības. Proti, mācīšanas laiks un laiks citu pienākumu veikšanai, ko izglītības iestādes vadītājs norādījis pedagoga amata aprakstā.