Mūsdienu prakse rēķinus apmaksāt e-vidē nereti var būt sarežģīta senioriem, tādēļ palīgā mēdz nākt bērni vai mazbērni. Tomēr palīdzības sniegšanu bieži vien aizkavē personas datu aizsardzība. Līdzīgu situāciju piedzīvojis Edmunds, kurš ir neizpratnē par Rīgas domes Īpašumu departamenta dubultajiem standartiem, vēsta raidījums "4. studija".
Vai datu aizsardzība ir pārspīlēta? Vīrieša vēlme palīdzēt mātei atduras pret "dubultiem standartiem" pašvaldībā (1)
Edmunds stāsta, ka, palīdzot mammai ar maksājumiem, viņam radusies nesaprašana par nekustamā īpašuma nodokļa rēķina summām.
Māte ir rīdziniece, tādēļ vīrietis sazinājies ar Rīgas domes Īpašuma departamentu.
Pirmajā dienā Edmundam palīdzību atteica, jo informācijas pieprasītājs bija viņš, nevis viņa māte.
Pēc kāda laika viņš atzvanījis un visu varēja noskaidrot, nosaucot jau iepriekš sniegto informāciju.
"Dīvaini tie dubultie standarti. It kā vienas iestādes ietvaros vajadzētu būt vienam standartam, pēc kā viņi vadās šādos gadījumos, lai aizsargātu tos personas datus, bet bieži vien tas tiek izmantots kā kaut kāda atruna," secina Edmunds.
Datu valsts inspekcija komentārā norāda, ka iestādēm jāsamazina informācijas un datu noplūdes riski telefoniski, informācijai jānonāk tikai nekustamā īpašnieka rīcībā. Ja informācija tiktu sniegta bez pārbaudes, tas būtu drošības pārkāpums.
Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļas vadītāja pienākumu izpildītājs Mārtiņš Vilemsons atzīmē, ka informācija var un tiek sniegta telefoniski, lai iedzīvotājus neapgrūtinātu ar birokrātiskiem procesiem.
Tomēr informāciju darbinieki var arī nesniegt, ja rodas šaubas par zvanītāju.
Lai tas nenotiktu, pašvaldība aicina galvaspilsētas iedzīvotājus reģistrēties "eRiga.lv" un izveidot savu drošības paroli, ko zina tikai īpašnieks un radinieks vai uzticības persona.
Šo paroli pēc tam iespējams izmantot saziņā ar pašvaldības darbiniekiem, lai iegūtu nepieciešamo informāciju.