Sprādziena rezultātā sabruka divi tilta laidumi, kas savieno 235. un 236. tilta balstu, un tika bojāti 17 kravas vilciena cisternvagoni. Krievijas Federācijas Izmeklēšanas komiteja uzskata, ka šo sprādzienu organizēja Ukrainas Drošības dienests.
Britu laikraksts "The Guardian" 2024. gada aprīlī rakstīja, ka Ukraina līdz gada beigām sagraus Krimas tiltu. Savā prognozē medijs atsaucās uz Aizsardzības ministrijas Galvenās izlūkošanas pārvaldes augsta ranga amatpersonām.
Tādējādi tika apgalvots, ka Ukrainas izlūkdienests plāno veikt trešo "pēdējo" uzbrukumu Krimas tiltam un ka tā iznīcināšana ir "neizbēgama". "Mēs to izdarīsim 2024. gada pirmajā pusē," sacīja avots no Galvenās izlūkošanas pārvaldes.
Ukraina atklāj detaļas par Krimas tilta spridzināšanu
2023. gadā vēstīts, ka Ukrainas drošības dienesti (SBU) izmantoja par polietilēna plēvei maskētu kravu, kurā īstenībā atradās 21 tonna heksogēna, lai 2022. gada oktobra pirmajā pusē uzspridzinātu Krimas tiltu.
SBU vadītājs Vasilijs Maljuks intervijā izdevumam "NV" sniedza detalizētāku informāciju par īpašo operāciju.
Kravas automašīnas eksplozija sprādzienā sabojāja auto tilta pārsegumus un aizdedzināja preču vilcienu, kas veda degvielas cisternas.
„Ar speciālās operācijas izstrādi un īstenošanu nodarbojos es personīgi un divi mani uzticamie darbinieki,” skaidroja Maljuks.
Pēc viņa teiktā, SBU jau kopš pavasara apsvēris dažādus Kerčas tilta iznīcināšanas variantus. Sprāgstvielas nebija iespējams nosūtīt ar preču vilcienu, jo krievi aizliedza pa tilta dzelzceļa daļu pārvadāt jebkādas citas kravas, izņemot militārās.
Tādēļ bija jāizmanto kravas automašīnas. Sākumā slepenie dienesti nolēma sprāgstvielas paslēpt naftas mucās, bet no šīs ieceres atteicās.