Katru gadījumu, kad konstatēts GPS traucējums, centralizēti apkopo un analizē Eiropas Aviācijas drošības aģentūra, kas arī izdevuši drošuma biļetenu, kurā norādīts, ka situācija nav kritiska. Vienlaikus ir doti ieteikumi dalībvalstu kompetentajām iestādēm, aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējiem un gaisa kuģu ekspluatantiem rīcībai, lai uzlabotu civilās aviācijas gaisa kuģu lidojumu drošumu.
Rīgas lidostā un Latvijas Republikas gaisa telpā bez GPS signāla sistēmas tiek izmantoti arī citi navigācijas līdzekļi – radiobākas, attāluma mērīšanas ierīces un primārie radari, kas nodrošina alternatīvas navigācijas iespējas. Tas ļauj turpināt drošu aviosatiksmi visā gaisa telpā, kā arī uz un no Rīgas lidostas.
No GPS traucējumiem galvenokārt var ciest reģionālās lidostas, kurās nav pietiekama alternatīvā aprīkojuma. Attiecīgi, sekojot lidsabiedrības procedūrām, gaisa kuģu piloti pieņem lēmumu, lai izslēgtu mazākos riskus gaisa kuģu lidojumu drošumam, piemēram, lido uz rezerves lidlauku.
Arī lidsabiedrības iegulda papildu līdzekļus, sagatavojot un apmācot pilotus izmantot alternatīvos navigācijas rīkus gadījumos, kad kāds no tiem nav pieejams. Piemēram, aviokompānijas airBaltic izmantotajam gaisa kuģim Airbus A220-300 ir vairāku pakāpju navigācijas sistēmas, kas nodrošina neatkarīgu un precīzu navigāciju, kā arī nosēšanās procedūru.