Iepriekš 2023.gada jūnijā sagatavotajās prognozēs FM 2024.gadam bija prognozējusi cenu pieaugumu 2,2% apmērā. Vidējā termiņā līdz 2028.gadam tika prognozēta inflācijas stabilizēšanās ap 2,5%, kas atbilst konverģējošas valsts cenu pieauguma līmenim.
Pēc strauja deficīta samazināšanās posma, kad laikā no 2021. līdz 2023.gadam vispārējās valdības budžeta deficīts atbilstoši "Eurostat" aprīļa beigās publicētajiem datiem samazinājās no 7,2% no IKP līdz 2,2% no IKP, 2024.gadā deficīts būtiski pieaugs un sasniegs 2,9% no IKP apmēru, pietuvojoties tuvu Māstrihtas 3% no IKP robežai.
Scenārijā pie nemainīgas politikas vispārējās valdības budžeta deficīts 2025.gadā tiek prognozēts 2,7% no IKP, 2026.gadā - 2,2% no IKP, 2027.gadā - 2% no IKP un 2028.gadā - 1,7% no IKP. Vājākas izaugsmes un inflācijas diktētā ieņēmumu dinamika, algu pieaugums publiskajā sektorā, veselības izdevumu pieaugums un nepieciešamība strauji un būtiski palielināt izdevumus iekšējai un ārējai drošībai ir atstājusi ietekmi uz deficītu.
FM atzīmē, ka 2024.gada deficīta līmenis nav pārsteigums, jo deficīts 2,8% no IKP apmērā jau tika plānots, izstrādājot 2024.gada budžetu.
Vienlaikus FM norāda, ka Latvijas Stabilitātes programma ir viens no elementiem likumprojekta par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru sagatavošanas ciklā, tādējādi tā iekļauj makroekonomisko rādītāju prognozes 2024.-2028.gadam, fiskālās prognozes un vispārējās valdības budžeta bilances mērķus.
Šī Stabilitātes programma ir pēdējā, ko Latvija gatavo un iesniedz Eiropas Komisijai (EK). Prognozēts, ka no 2024.gada maija stāsies spēkā jaunais Eiropas Savienības (ES) fiskālās politikas regulējums, kas vairs neparedz Stabilitātes programmas un Nacionālās reformu programmas sagatavošanu.