Muzeja ēkas Finanšu ministrija no Kultūras ministrijas pārņēmusi pirms 20 gadiem. Pārvaldīšanā nodotas VAS “Valsts nekustamie īpašumi”. Tur saka - vairāk nekā 15 gadus ar muzeju ir noslēgts apsaimniekošanas un lietošanas līgums. Tas paredz ka īpašuma pilnvērtīgu apsaimniekošanu, uzturēšanu un ilgtermiņa investīciju plānošanu veic pats muzejs. Naudas piesaiste arī esot muzeja atbildība. Šobrīd par telpām muzejs nemaksā. Pārvaldnieks piedāvā slēgt nomas līgumu. Tad būtu jāmaksā nomas maksa, kas ļautu plānot kādus uzturēšanas darbus. Bet jautājumu par fundamentālu remontu, piemēram, caurajam jumtam, siltuma, ūdens apgādei, brūkošiem griestiem tas tik un tā nerisinātu.
Muzeja ēkas stāvoklis un nolietojums jau ir sasniedzis ap 40%, kas apzīmējams ar vārdu neapmierinošs. Apsaimniekošanas un lietošanas līgumi esot noslēgti ar citiem muzejiem. Tas palīdzot uzkrāt īpašu fondu, ko izmantot lielāku darbu veikšanai, un nenolaist ēkas stāvokli. Kā mums atbildēja Finanšu ministrija - Kultūras ministrija turpmākajiem trim gadiem prasījusi naudu gan muzeja remontam - kopā ap gandrīz 3 miljoniem -, gan arī naudu, kas ļautu noslēgt nomas līgumu. Tam gadā būtu vajadzīgi vēl 394 200 eiro. Bet Finanšu ministrijas atbilde ir lakoniska - ņemot vērā ierobežotās valsts budžeta iespējas, pieprasījumi netika atbalstīti.
Muzejā rāda vairākus projektus. Vecākais tapis pirms krīzes 2008.gadā. Rekonstrukcijas papīri sarakstīti, nauda meklēta. Bet tie nav īstenoti. Muzeja darbinieki baidās, ka kādas pamatīgas avārijas dēļ ēku nāksies slēgt. Kultūras ministre piedāvā sēsties pie galda abām ministrijām un meklēt risinājumu. Jo atbildes, ko darīt, viņai šobrīd neesot.
Kā norāda Rīgas vēstures un kuģniecības muzeja direktore, daudzas tehniskās problēmas muzejā izdevies novērst, tikai pateicoties Imantam Zaulam, kurš savos 80 gados totālos naudas trūkuma apstākļos joprojām cenšas glābt brūkošos griestus, caurules un jumtu.