EDzL norāda, ka līguma laušana saistīta ar viena uzņēmumu apvienības dalībnieka maksātnespēju un otra nevēlēšanos pārņemt saistības.
Uzņēmumā norāda, ka "Rail Baltica" reģionālo mobilitātes punktu būvprojektēšanu pēc atklāta starptautiska konkursa 2022.gada novembrī uzticēja personu apvienībai "Rere Ineco", kuru veido SIA "Apex Building" (iepriekš "Rere vide") un Spānijas uzņēmums "Ineco", par 3,6 miljoniem eiro.
Rīgas rajona tiesa 2024.gada 14.martā pasludināja "Apex Building" par maksātnespējīgu. Pēc EDzL pārstāvju skaidrotā, šādos gadījumos līgums ļāva to pāratjaunot un visus līgumā paredzētos darbus uzticēt otram apvienības dalībniekam, taču "Ineco" neuzņēmās šīs saistības.
Patlaban EDzL vērtē vairākus scenārijus turpmākām darbībām, lai turpinātu reģionālo mobilitātes punktu projektēšanu.
Līdz šim izstrādāti 17 "Rail Baltica" reģionālo mobilitātes punktu būvprojekti minimālajā sastāvā, saņemtas būvatļaujas un tehniskie noteikumi no iesaistītajām pusēm, tostarp 11 stacijām sākti darbi nepieciešamajām inženierizpētēm un pilnvērtīga būvprojekta izstrādei, informē EDzL.
Valsts ieņēmumu dienesta (VID) dati liecina, ka "Apex Building" šogad 23.aprīlī bija nodokļu parāds 378 108 eiro apmērā.
"Apex Building" 2021.gadā strādāja ar 17,636 miljonu eiro apgrozījumu un cieta 247 354 eiro zaudējumus. Uzņēmuma finanšu dati par 2022.gadu un 2023.gadu vēl nav publiskoti, liecina "Firmas.lv" informācija. Kompānijas vienīgais īpašnieks kopš 2023.gada oktobra ir Deniss Kikots, savukārt pirms tam kompānijas vienīgā īpašniece bija "ReRe grupa".