Ceļotāji bieži brīnās, kāpēc lielākā daļa lidmašīnu parasti ir baltas. Kā portālam "The Sun" skaidro bijušais pilots un profesors Nevadas Universitātē Lasvegasā Dens Babs, tam ir iemesls.
Kāpēc teju visas lidmašīnas ir baltā krāsā? Bijušais pilots atklāj, ka tam ir viens svarīgs iemesls
Izrādās, ka izskaidrojums ir vienkāršs.
Eksperts pastāstīja izdevumam "Travel + Leisure": "Lielākā daļa lidmašīnu ir nokrāsotas baltā krāsā, jo tā atstaro saules gaismu, padarot lidmašīnas vēsākas un mazāk pakļautas karstuma iedarbībai."
Vēlams, lai gaisa kuģis atstarotu saules starus, jo tā tiek samazinātas dzesēšanas izmaksas.
Tas pasažieriem nodrošinās arī komfortablāku temperatūru salonā. Lidmašīnas virs mākoņiem ir vairāk pakļautas saules gaismas iedarbībai, un gaišas krāsas palīdz to novērst.
Šī tendence sākās 20. gadsimta 60. gadu vidū. Līdz tam lielākā daļa lidmašīnu bija ar pulēta alumīnija virsbūvi. Aviācijas vēsturnieks Šejs Ouklijs skaidro, ka jaunā ēra sākās līdz ar "Air France" 1976. gadā ieviesto lidmašīnu, kurai fizelāža jeb korpuss bija baltā krāsā.
Tas gan nenozīmē, ka lidmašīnām obligāti ir jābūt pilnīgi baltām.
Vairākas aviokompānijas ir izvēlējušies spilgtākas un tumšākas krāsas. Piemēram, Dienvidāfrikas (DĀR) aviokompānijas "South African Airways" meitasuzņēmums "Mango" lido ar koši oranžām lidmašīnām.
Citai DĀR aviosabiedrībai - "Kulula Air" - gaisa kuģi ir zaļi.
Arī latviešu ceļotājiem labi pazīstamās Ungārijas aviokompānijas "Wizz Air" lidmašīnām daļa korpusa ir violeta.