"Mūsdienu patērētājs arvien vairāk laika pavada virtuālajā vidē - jo jaunāks cilvēks, jo ilgāks tajā pavadītais laiks, turklāt katrs ceturtais respondents apstiprina, ka virtuālajā dzīvē ir citādāks. Tas nozīmē, - arī uzņēmumiem, organizācijām utt. patērētāju atpazīšana pēc demogrāfiskajiem parametriem jeb tiem, kas piemīt reālajam "es", ir novecojusi pieeja, bet svarīgāks kļūst virtuālais "es"," secina pētījuma autore Jankovska.
Viņa stāsta, ka Covid-19 pandēmijas dēļ patērētāju dzīve lielākoties pārcēlās uz virtuālo pasauli, un visi bija spiesti skatīties uz sevi un redzēt sevi ekrānā kā spogulī, piemēram, piedaloties sapulcēs un tikšanās, izmantojot "Zoom", "MS Teams" un citas saziņas platformas ar video. Skatoties uz sevi ekrānā, patērētāji sāka "patērēt paši sevi", kas secīgi radīja pieprasījumu pašam pēc jauna, virtuāla "es".
"Virtuālā dzīve piedāvā plašas iespējas būt par to, ko vēlies, arī ja tas neatbilst saviem fiziskās jeb reālās, īstās dzīves parametriem. Covid-19 pandēmijas laikā, saplūstot virtuālajai un fiziskajai realitātei, mainījās arī pats patērētājs. Dzīve pēc kļuva virtuāla gandrīz visiem, neatkarīgi no vecuma. Pandēmijas laikā arī pazuda nošķīrums starp reālo jeb autentisko un sintētisko jeb virtuālo dzīvi," skaidro Jankovska.
Pētījums izstrādāts RTU Inženierekonomikas un vadības fakultātē. Fakultātes misija ir sagatavot starptautiski atzītus, augsti kvalificētus speciālistus ekonomikas un uzņēmējdarbības jomā, veicināt zinātnieku un mācībspēku izaugsmes iespējas un nodrošināt konkurētspējīgu, karjeru un labklājību veicinošu daudzpakāpju izglītību. To tiek mēģināts panākt, izmantojot jaunākās tehnoloģijas un inovācijas, radot mūsdienīgu, profesionālo attīstību veicinošu darba vidi studentiem, mācībspēkiem un fakultātes darbiniekiem.