Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis
Iesūti ziņu!

"Škoda Transportation-Škoda Vagonka" iesniedz sūdzību bateriju elektrovilcienu iegādes iepirkumā (1)

Dzelzceļa sliedes. Ilustratīvs attēls.
Dzelzceļa sliedes. Ilustratīvs attēls. Foto: Evija Trifanova/LETA

Čehijas personu apvienība "Škoda Transportation-Škoda Vagonka" ir iesniegusi sūdzību Autotransporta direkcijas (ATD) iepirkumā par deviņu akumulatoru bateriju elektrovilcienu (BEMU) piegādi, liecina informācija Iepirkuma uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Sūdzības izskatīšanas termiņš pagaidām vēl nav noteikts.

LETA jau vēstīja, ka ATD pērn novembrī izsludināja iepirkuma konkursa otro kārtu akumulatoru bateriju elektrovilcienu iegādei. Pretendentu piedāvājumu iesniegšanas termiņš ir pagarināts līdz 2024.gada 25.aprīlim.

Atklātā konkursa pirmajā kārtā visi trīs konkursa kandidāti - Spānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles", Čehijas personu apvienība "Škoda Transportation-Škoda Vagonka" un Polijas "Stadler Polska" - tika atzīti par atbilstošiem konkursa nolikumā noteiktām prasībām un otrajā kārtā tika aicināti iesniegt piedāvājumus BEMU iegādei.

Izmantojot Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējumu un Latvijas valsts budžeta finanšu resursus, paredzēts iegādāties deviņus pasažieru pārvadāšanai paredzētu akumulatoru bateriju elektrovilcienu vienības, taču iepirkuma dokumentācijā ir paredzēta iespēja papildu finanšu iespēju rašanas gadījumā iegādāties vēl papildu vienības.

Pērn 29.septembrī Sabiedriskā transporta padome pieņēma zināšanai ATD sagatavoto informāciju par akumulatoru bateriju elektrovilcienu vienībām izvirzāmajām kvalitātes prasībām.

Attiecīgi vilcieniem jābūt aprīkotiem ar pasažieru informācijas sistēmu, videonovērošanu, WiFi, atkritumu tvertnēm un sanitāro mezglu. Noteikts arī sēdvietu daudzums un izvietojums, galdu izvietojums, velonovietnes un citas prasības. Visos vilcienos būs nodrošināta vides pieejamība personām ar kustību traucējumiem atbilstoši standartiem, ko nosaka ES savstarpējās izmantojamības tehniskās specifikācijas dzelzceļa ritekļiem.

Par būtisku faktoru ir noteikta arī akumulatoru kvalitāte - bateriju vilciena minimālam nobraukumam bez uzlādes jābūt aptuveni 100 kilometru.

Paredzēts, ka jaunie bateriju elektrovilcieni kursēs maršrutos Bolderāja-Rīga-Sigulda, Rīga-Madona un Rīga-Dobele, taču iespējami arī citi maršruti, piemēram, perspektīvā aptverot arī tādus galamērķus, kā Cēsis, Valmiera un citas pilsētas.

Jau vēstīts, ka 2023.gada martā valdība atbalstīja akumulatoru bateriju elektrovilcienu iegādei nepieciešamo priekšfinansējumu līdz 74,4 miljoniem eiro, kā arī pievienotās vērtības nodokļa (PVN) segšanai nepieciešamo 15,624 miljonu eiro piešķiršanu Satiksmes ministrijai (SM) no valsts budžeta pēc vajadzības līdz 2026.gada beigām.

Plānots, ka septiņi ar Atveseļošanās un noturības mehānisma plāna atbalstu iegādātie vilcieni tiks piegādāti līdz 2026.gada beigām un kursēs Rīgā un Pierīgā, savukārt vēl divu vilcienu iegāde tiks līdzfinansēta no Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada finansējuma, tostarp Kohēzijas fonda finansējuma, un tos varēs izmantot neelektrificētajās līnijās.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu