Kopš okupantu sāktās pilna mēroga slepkavošanas Ukrainā, eksports no Latvijas uz Krieviju nav īpaši mainījies – vēl pērn tas sniedzās virs 1,2 miljardiem eiro.
Tikmēr imports strauji samazinājies – no 1,8 miljardiem 2022. gadā, līdz 606 miljoniem pagājušajā.
Tā gan ir maza daļa no Latvijas kopējās ekonomikas.
Visciešāk ar Krieviju saistītas Latvijas ostas un dzelzceļš. Kravu apjoms ostās pērn samazinājies līdz 38,7 miljoniem tonnu – gandrīz divreiz mazāk nekā pirms 10 gadiem. Vēl ievērojamāks ir kritums pa dzelzceļu pārvadātajam kravām – tas nokrities par 3,5 reizēm, pērn sniedzoties vien nedaudz virs 15,6 miljoniem.
Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (Progresīvie): "Šobrīd mums ir izveidojies jau 65 miljonu iztrūkums. Tas nozīmē, ka valsts jau šobrīd piedotē 65 miljonu apmērā dzelzceļa infrastruktūru. Jo ieņēmumi, ko Latvijas dzelzceļš gūst no savas komercdarbības, nav pietiekami, lai nosegtu šo infrastruktūru."
Arī tranzīts pēdējos gados ir krietni samazinājies. Kopš 2018. gada uz Krieviju tas veidojis aptuveni 20% no kopējās plūsmas Latvijā.
VID Muitas pārvaldes direktora vietniece Sandra Kārkliņa-Ādmine norāda: "Salīdzinoši ar 2018. gadu tranzīta apjoms ir nokrities divas reizes 2023. gadā. Ja 2018. gadā Latvijā sāktās tranzītprocedūras bija 60% no visām tranzītprocedūrām, kuras mēs apkalpojām, tad pagājušajā gadā tie bija jau tikai 43%."
Uzņēmuma "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks norādījis, ka valsts uzņēmuma pārvadāto kravu apjoms uz Krieviju un Baltkrieviju esot ap 50%. No tiem 45% kravu iet uz Krieviju, 6% - uz Baltkrieviju.