Rīgas dome šodien atbalstīja koplietošanas elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus.
No maija Rīgā būs jauni ierobežojumi koplietošanas elektroskrejriteņiem
Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija.
Līdz tam būšot pietiekami ilgs laiks, lai ierobežojumiem sagatavotos koplietošanas skrejriteņu kompānijas un arī pašvaldība varētu iezīmēt vietas, kurās būs atļauts novietot braucamrīkus.
Pirmā zona, kuru plānots ieviest no maija, būšot Vecrīgā. Tajā būs noteikts ātruma ierobežojums 20 kilometri stundā. Mikromobilitātes rīkus arī nevarēs atstāt, kur pagadās, bet novietot tikai speciāli iezīmētās vietās.
No jūnija šo zonu plānots paplašināt līdz Elizabetes ielai un ja būs nepieciešams, tad laika gaitā arī vēl tālāk.
Koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas saistošie noteikumi izstrādāti ar mērķi palielināt visu ceļu satiksmes dalībnieku drošību.
Jaunie noteikumi paredzēs, ka pašvaldība publicēs koplietošanas transportlīdzekļu ātruma ierobežojuma zonas un novietošanas aizlieguma zonas pašvaldības datu publiskošanas portāla "Geo Rīga" tīmekļvietnes sadaļā "Satiksme un mobilitāte".
Ātruma ierobežojuma zonā koplietošanas transportlīdzekļa ātrums nedrīkstēs pārsniegt 20 kilometrus stundā.
Koplietošanas transportlīdzekļu pakalpojumu sniegšanai būs atļauts izmantot tikai tādus koplietošanas transportlīdzekļus, kas aprīkoti ar tādu sistēmu, kas regulē ātrumu un novietošanu, pielāgojot to kartē norādītajām koplietošanas transportlīdzekļu ātruma ierobežojuma zonām un novietošanas aizlieguma zonām.
Koplietošanas transportlīdzekļu pakalpojumu sniedzējam būs jānodrošina transportlīdzekļu, kas novietoti stāvēšanai novietošanas aizlieguma zonā, pārvietošanu nekavējoties, bet ne vēlāk kā trīs stundu laikā pēc administratīvā akta spēkā stāšanās brīža.
Rīgas dome šodien atbalstīja arī Justīnes Panteļējevas (P) priekšlikumus, ka koplietošanas transportlīdzekļu ātruma ierobežojuma zonu un novietošanas aizlieguma zonu Rīgas valstpilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā izvērtēšanu un apstiprināšanu veic Ārtelpas un mobilitātes departaments.
Turklāt koplietošanas transportlīdzekļu ātruma ierobežojuma zonu un novietošanas aizlieguma zonu noteikšanai Ārtelpas un mobilitātes departaments izmanto Rīgas pilsētas izpilddirektora apstiprinātus kritērijus, kurus publicē tīmekļvietnē "riga.lv".
Pirms lēmuma pieņemšanas Latvijas Mobilitātes asociācija domes deputātus aicināja noteikumus nepieņemt norādot uz vairākām nepilnībām.