Komisijas vadītāja Skaidrīte Ābrama (P) paziņojumā pauž, ka deputāti ir ''rūpīgi strādājuši, lai tiktu novērsts haoss, kas saistīts ar lidostas "Rīga" taksometru pakalpojumiem, kur nereti brauciens uz Vecrīgu bija tuvu aviobiļetes cenai''.
Uz trešo lasījumu tika virzīti priekšlikumi, kas apmierinātu klientu vēlmes, salāgotu taksometru pakalpojumu intereses un iespējas, kā arī ieviestu vides aizsardzības prasības atbilstoši Eiropas Savienības standartiem, norāda politiķe.
Ceturtdien, 28.aprīlī, plkst. 10 ir plānota attālinātā preses konference par minētajām likuma izmaiņām. Pasākumā piedalīties Ābrama, Satiksmes ministrijas un Rīgas lidostas pārstāvji.
Tāpat izmaiņas noteic ierobežojumus tādu transportlīdzekļu izmantošanai pasažieru komercpārvadājumos, kuriem Valsts ieņēmumu dienests (VID) ir uzlicis liegumu. Tāpat VID katru gadu Autotransporta direkcijai sniegs informāciju par licencēto pasažieru pārvadātāju uzņēmumos nodarbināto personu skaitu iepriekšējā gadā.
No 2027.gada 1.janvāra taksometru pārvadājumiem drīkstēs izmantot automašīnas, kuras pirmo reizi reģistrētas ne vēlāk kā 2009.gada 1.janvārī, tas ir - ne vecākas par 18 gadiem.
Grozījumi paredz ieviest arī jaunu oglekļa dioksīda izmešu maksimālā daudzuma aprēķina metodiku automašīnām, kas pirmo reizi reģistrētas pēc 2020.gada 31.decembra. Tā noteic, ka izmešu daudzums transportlīdzeklim ar ietilpību līdz septiņām sēdvietām nepārsniedz 180 gramus, bet ar ietilpību vairāk nekā septiņas sēdvietas - 240 gramus uz vienu kilometru. Iecerēts, ka tas veicinās videi draudzīgāku transportlīdzekļu izmantošanu.
Turpmāk kravas pārvadājumus ar C vai CE kategorijas transportlīdzekļu vadītāja apliecību ar ierakstu "95.kods" ārpus Latvijas teritorijas varēs veikt no 18 gadu vecuma. Tāpat no 18 gadiem varēs saņemt D1 (autobusu, kuru sēdvietu skaits, nepārsniedz 16 vietas un kuru garums nepārsniedz astoņus metrus vadītāja) un D1E kategorijas tiesības. Patlaban tās var iegūt no 21 gada vecuma.