Mācību temats par nobriešanu un pubertāti patlaban tiek apskatīts 9. klasē, taču UNESCO vadlīnijas iesaka, ka skolēnam, sasniedzot pubertāti, jau būtu jābūt konkrētām zināšanām par minēto tēmu.
Iecerēts 9. klases saturu pārcelt uz 4.-6. klasi, vienlaikus tas nenozīmē pārcelt tematu burtiski.
Zeile skaidroja, ka 9. klasē var pilnīgi citādi runāt ar skolēnu, savukārt 4.-6. klašu grupā bērniem ir jāpiemēro citi metodiskie paņēmieni.
VISC pārstāve klāstīja, ka izglītojošo materiālu pārveides darbs nav vienkāršs, tas ir darbietilpīgs, tādēļ mācību programmu pilnveide varētu prasīt gadu. Paredzēts, ka skolotāji ar metodisko materiālu varētu sākt strādāt 2025. gada septembrī.
Zeile uzskata, ka "veiksmes atslēga" ir šajā jautājumā mēģināt runāt par attiecībām un vērtībām, neizceļot vienu jautājumu, jo tikai kompleksa pieeja dos rezultātu.
Deputāts Aleksandrs Kiršteins (TZV) vaicāja, kādēļ Latvijai jāņem vērā UNESCO vadlīnijas. Pēc politiķa vārdiem, tā esot "kultūras un rasu ziņā ļoti plaši pārstāvēta organizācija ar pilnīgi atšķirīgām tradīcijām". "Latviešu tauta tūkstošiem gadu ir balti, dzīvoja un iztika bez UNESCO. Man vidusskolā ļoti sīki mācīja bioloģiju, vēl septiņdesmitajos, astoņdesmitajos gados nebija nekādu problēmu un nebija tik daudz priekšlaicīgu grūtniecību," apgalvoja Kiršteins.