Šodienas redaktors:
Marina Latiševa

Krīzes vadības centrs sāks darbību ar nepilnu 200 000 eiro lielu budžetu

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Shutterstock

Valdība 19. martā apstiprināja 190 616 eiro piešķiršanu Krīzes vadības centra darbības uzsākšanai un nodrošināšanai, kā arī krīzes vadības sistēmas reorganizācijai no 2025. gada 1. janvāra.

Finansējums paredzēts trīs terminētām amata vietām Valsts kancelejā uz laiku līdz 2024. gada 31. decembrim, kas tiks izveidotas, lai sagatavotos Krīzes vadības centra darbības uzsākšanai.

Izdevumus segs no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".

LETA jau vēstīja, ka dažādu krīžu vadības mehānisma uzlabošanai valdība plāno izveidot Krīzes vadības centru, kurā strādātu vismaz 12 darbinieki un kas atrastos Ministru prezidenta tiešā pakļautībā.

Krīzes vadības centra uzdevumi būtu apdraudējumu, ievainojamības un noturības apzināšana, analīze un prognozēšana, informācijas aprites nodrošināšana, apdraudējumu pārvarēšanas resursu apzināšana un plānošana, metodiskā atbalsta sniegšana ministrijām un pašvaldībām to atbildības jomā esošo risku novērtēšanā un nepieciešamo apdraudējumu pārvarēšanas pasākumu noteikšanā.

Centrs tiktu iekļauts Valsts kancelejas sastāvā, bet funkcionāli padots Ministru prezidentam. Krīzes vadības padomes sekretariāta funkcijas pildītu Krīzes vadības centrs. Krīzes vadības padome pieņemtu lēmumus stratēģiskajā līmenī, centrs - operacionālajā līmenī.

Krīzes vadības centrs nepārņem jau izveidoto nozares ministriju krīzes vadības institūcijas funkcijas bet gan paredzēts, ka pārnozaru krīzes gadījumā centrs uzņemas šo institūciju darbības koordinācijas virsvadību.

Paredzēts, ka centrs darbosies ne tikai krīzes laikā, bet arī ikdienā.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu