Ļoti iespējams, ka liela daļa interneta lietotāju Latvijā pēdējā gada laikā pamanījuši Ķīnai piederoša e-komercijas uzņēmuma "Temu" oranžīgās reklāmas. Kas ir šis uzņēmums un kā tas tik strauji spējis satricināt iepirkšanās platformu tirgu pasaulē?
Ķīnas milža platformā pircēji var atrast visu, no apģērbiem līdz elektronikai un mēbelēm. Ar populāro saukli – "iepērcies kā miljardieris" – tā rosina, ka pircēji var iegādāties visu, ko vēlas, neuztraucoties par izmaksām, ziņo raidorganizācija BBC.
Jau ieejot "Temu" tīmekļa vietnes sākumlapā, ir skaidrs, ka galvenais uzsvars tiek likts uz cenu. Tiek reklamētas dažādas akcijas, un katrai precei ir norādīta cena un atlaide blakus tai. Bieži vien tā ir pat 80% atlaide. Nav skaidri zināms, kā šie procenti tiek aprēķināti.
2022. gadā "Temu" sāka darbību ASV, bet vēlāk arī citviet pasaulē.
Pēdējo divu gadu laikā "Temu" regulāri ieņem vadošās vietas globālajos lietotņu lejupielādes sarakstos, un saskaņā ar analītiķa "SimilarWeb" apkopotajiem datiem ik mēnesi to izmanto nepilni 152 miljoni amerikāņu.
Mazumtirdzniecības analītiķis Nīls Saunderss ķīniešu milzi nosaucis par ""Amazon" uz steroīdiem".
To varēja arī redzēt februārī, kad notiek ikgadējais un lielākais ASV sporta notikums – "Super Bowl". Šogad pasākumu noskatījās rekordliels 123 miljonu amerikāņu skaits.
Tipiska 30 sekunžu ilga "Super Bowl" reklāma maksā aptuveni 7 miljonus ASV dolāru. "Temu" reklamējās sešas reizes.