Baltkrievijas sauszemes robeža pabeigta pagājušajā gadā. To būvēja valsts kapitālsabiedrībai "Tet" piederošais "Citrus Solutions". Vēl palikuši 34 kilometri gar upēm. Tos sola pabeigt līdz jūlija beigām.
No 280 kilometrus garās Krievijas robežas ap 100 izbūvēja "Igate", pārējo valdība uzdevusi pabeigt līdz šī gada beigām.
Tas ļāva pieteikties arī mazāka vēriena būvniekiem. Lielākā daļa no lielajiem uzņēmumiem sodīti vai nu būvnieku, vai ceļu būvnieku karteļa lietā, tāpēc žoga celšanā nevar piedalīties. Kriminālprocesa dēļ no iepirkuma izslēgta arī "Igate".
Uzņēmumus, kas pretendēja uz robežas žoga būvniecību, izvērtēja arī Valsts drošības dienests. Tas pārbauda arī apakšuzņēmējus, ko būvnieki grasās iesaistīt darbos.
Vēl neaizvērtajai Krievijas robežai šogad plānots tērēt ap 146 miljoniem eiro. 29 steidzamākos kilometrus martā sāks būvēt "Hagberg Construction" un "Citrus Solutions". Šie paši uzņēmumi izvēlēti arī nākamajiem 65 kilometriem, bet papildus tiem līgumu slēgs ar vēl divām firmām - "Latvijas autoceļu uzturētāju" un "Nordes būvi". Trešais - 67 kilometru posma - iepirkums vēl ir vērtēšanas procesā, un vēl 20 kilometrus būvēs paši "Valsts nekustamie īpašumi" kopā ar Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem, kuriem ir inženieri ar atbilstošu pieredzi.
Viens no izvēlētajiem būvniekiem - "Latvijas autoceļu uzturētājs" - ir valstij piederošs uzņēmums.
Tas plāno piesaistīt 11 apakšuzņēmējus, kurus pašlaik vērtē Valsts drošības dienests. Viens no tiem ir SIA "DSM", kas līdz pagājušajam mēnesim saucās "DSM meistari". Līdz šai nedēļai uzņēmuma valdes loceklis bija Sergejs Azubins.