Likumprojekta anotācijā skaidrots, ka mākslīgā intelekta sistēmas veidota priekšvēlēšanu aģitācija ir priekšvēlēšanu aģitācija, kuras izgatavošanai izmantots mākslīga intelekta sistēmas veidots informācijas elements neatkarīgi no tā, vai tas ir ģenerēts vai manipulēts attēls, audio vai video saturs, kas ticami atgādina personas, priekšmetus, vietas vai citus subjektus vai notikumus un lietotājam maldinoši šķiet autentisks vai patiess.
Tāpat ar mākslīgā intelekta sistēmas izmantošanu aģitācijā saprotama audio, video, tērzēšanas vai cita veida nepastarpināta mākslīgā intelekta sistēmas mijiedarbība ar vēlētāju. Likumprojekta anotācijā uzsvērts, ka par realitāti ir kļuvis tas, ka mākslīgā intelekta sistēmas var ietekmēt demokrātiju, tiesiskumu un cilvēka pamattiesības. Mākslīgā intelekta sistēmu izmantošana vēlēšanu ietekmēšanai līdz šim ir maz pētīts fenomens pasaules mērogā, kam nav arī visaptveroša tiesiskā regulējuma. Tomēr nenoliedzami pierādījumi norāda uz šādu mākslīgā intelekta sistēmu nelabticīgu izmantošanu vairākās nesen notikušās vēlēšanās, piemēram, Slovākijā, Argentīnā un Polijā.
Likumprojekta anotācijā klāstīts, ka dažādi hibrīdie apdraudējumi, piemēram, dezinformācija, jau ietver arī mākslīgā intelekta sistēmas izmantošanu vēlēšanu prettiesiskai ietekmēšanai. Mākslīgā intelekta regulējums arī starptautiski ir viens no aktuālajiem dienas kārtības jautājumiem. Piemēram, Eiropas Savienība (ES) strādā pie Mākslīgā intelekta akta, kas noteiks mākslīgā intelekta izmantošanu Eiropas Savienības teritorijā. Savukārt Eiropas Padomē top konvencija par mākslīgo intelektu, cilvēktiesībām, demokrātiju un likuma varu.
"Vēlētāju tiesības piedalīties godīgās un brīvās vēlēšanās nedrīkst apdraudēt ar nekontrolētām mākslīgā intelekta sistēmām. Minētais tiešā veidā sasaucās ar ES centieniem definēt vienu no mākslīgā intelekta izmantošanas pamatprincipiem - ka mākslīgais intelekts ir jāpārrauga cilvēkam," pausts likumprojekta anotācijā.