Pārbaudes veiktas kopumā 21 influencera sociālos tīklos, galveno uzmanība pievēršot sniegtās komerciālās informācijas nošķiršanai.
PTAC norāda, ka pārkāpumos influenceri sociālajos medijos publiskojuši informāciju, kas uzskatāma par patērētājiem adresētu reklāmu, tomēr attiecīgā informācija netiek papildināta ar norādēm par tās komerciālo raksturu. Influenceru publiskotajai informācijai, kas uzskatāma par reklāmu, netika izmantoti atbilstoši tēmturi, piemēram, "#reklāma", "#reklāmraksts", "#sponsorēts", un tamlīdzīgi.
Vienlaikus PTAC konstatējis, ka 14 gadījumos influenceri izmanto norādes, kas nav uzskatāmas par atbilstošām, piemēram, septiņi influenceri "Instagram" profilā, lai nošķirtu komerciālā rakstura informāciju, izmantoja norādi "#ad", kas ir angļu valodas vārda "advertisement" saīsinājums un nav pietiekoši labi pamanāma un saprotama Latvijas patērētājiem.
Vēl četros gadījumos influenceri "Instagram" profilā, lai nošķirtu komerciālā rakstura informāciju, izmantoja norādi "#promoting", kā arī sešos gadījumos izmantots "#Collab", kas, kā uzsver PTAC, var nebūt skaidri saprotams apzīmējums patērētājiem Latvijā.
Deviņos gadījumos, kuros PTAC konstatēja pārkāpumus, influenceriem nosūtīts PTAC aicinājums savā darbībā nodrošināt komercprakses atbilstību normatīvo aktu prasībām, pie komerciāla satura publikācijām izvēloties skaidri, uzskatāmi un nepārprotami informēt patērētājus par reklāmas paziņojumu komerciālo raksturu.