AS "Pasažieru vilciens" (PV) pastiprinās vilcienu apsardzi Vagonu parkā, Rīgā, aģentūrai LETA apgalvoja PV pārstāvji, jautāti par to, kā uzņēmums plāno uzlabot drošību, lai nepieļautu jauno elektrovilcienu apķēpāšanu ar grafiti.
"Pasažieru vilciens" atbildē uz jauno elektrovilcienu apzīmēšanu ar grafiti pastiprinās vilcienu apsardzi (3)
PV norāda, ka Vagonu parkā tiks pastiprināta videonovērošanas sistēma un teritorijas perimetra kontrole.
Tāpat PV apstiprina, ka otrdien, 6.februārī, kopumā tika konstatēti divi gadījumi, kuros jaunie elektrovilcieni apķēpāti ar grafiti, tādējādi par šādiem nodarījumiem PV vēršas Valsts policijā un sniedz visu nepieciešamo informāciju, tostarp video ierakstus, kuros redzams vandālisma akts, lai vainīgās personas tiktu sauktas pie atbildības.
Savukārt radītos zaudējumus uzņēmums fiksēs pēc vilciena sakopšanas. Zaudējumus veidos gan tīrīšanai patērēto materiālu, gan tīrītāju darba stundu izmaksas.
Vienlaikus kompānijā atgādina, ka vilcieni ir apdrošināti, kā arī pastāvīgi tiek veikta videonovērošana.
Jau ziņots, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles, tāpēc ir būtiskas problēmas ar reisu nodrošināšanu.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV bija 100% "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.