IZM arī apņēmusies no nākamā gada projekta veidā ieviest izlīdzinošo mācību gadu, kad skolēni apgūs priekšmetus, kuros izkrita centralizētajos eksāmenos, kā arī noteiktas prasmes un kvalifikāciju, lai pēc tam iekļautos darba tirgū, atklāja Reinberga. Viņa gan atzīmēja, ka ik gadu ir bērni, kuri kādu apstākļu dēļ nav varējuši nokārtot centralizētos eksāmenus. Pērn šo bērnu skaits strauji pieaudzis, ņemot vērā, ka tika celta latiņa.
Kritiski par ministrijas ieceri saglabāt snieguma latiņu līdzšinējā līmenī raugās Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK). "Jebkas, kas ir zem 20%, ģenerē šobrīd darba tirgum ļoti zemu sagatavotu nākotnes darbinieku," pauda LDDK izglītības un nodarbinātības vadītāja Liene Voroņenko.
Viņa arī aicināja IZM izvērtēt, cik daudz no tiem skolēniem, kuri pagājušajā mācību gadā nenokārtoja eksāmenus, saņēma individuālo atbalstu, ko sniedza programma "PuMPuRS". Voroņenko pieļauj, ka šie bērni izglītības sistēmā tiek slikti atpazīti vai arī esošais pieejamais individuālais atbalsts neatbilst bērnu vajadzībām.
Saeimas komisijas deputāti aicināja IZM pārskatīt 11.klasēm atvēlēto sagatavošanās posmu optimālajiem eksāmeniem. Izskanēja arī piedāvājums uz nākamo eksāmenu sesiju izvērtēt eksāmenu klāstu, tai skaitā nepieciešamību pēc eksāmeniem padziļinātajos kursos.
"Cik pamatoti nepieciešami ir šie padziļinātie kursi, kuriem nākotnē nav nekādas nozīmes?" vaicāja Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) padomniece izglītības un kultūras jautājumos Ināra Dundure. Viņa atzīmēja, ka augstskolās var iestāties ar eksāmeniem optimālajā līmenī, kamēr padziļinātie mācību priekšmeti vispārējās izglītības iestādēs "rada ļoti lielu spriedzi".