Šodienas redaktors:
Marina Latiševa

Pie jauno elektrovilcienu problēmu risināšanas Latvijā strādā 31 "Škoda Vagonka" speciālists

Jauno elektrovilcienu "Vivi" pārvadājumu uzsākšanas svinīgais pasākums, kurā atklāj reisu no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas uz "Dubultiem" Jūrmalā.
Jauno elektrovilcienu "Vivi" pārvadājumu uzsākšanas svinīgais pasākums, kurā atklāj reisu no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas uz "Dubultiem" Jūrmalā. Foto: Evija Trifanova/LETA

Latvijā pie jauno elektrovilcienu problēmu novēršanas un risināšanas patlaban strādā 31 Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" speciālists, aģentūrai LETA apstiprināja "Škoda Vagonka" pārstāvji.

Vienlaikus kompānijā norāda, ka "Škoda Vagonka" turpina strādāt pie vilcienu pieejamības uzlabošanas un regulāri pārbauda visus transportlīdzekļus, papildinot, ka visu problēmu pamatcēloņi un risinājumi ir noskaidroti.

"Visas problēmas tiek labotas tieši Rīgā, mūsu 31 speciālistu komandā, kuri ir pieejami visu diennakti. Mēs arī cieši sadarbojamies ar klientu un mūsu piegādātājiem. Turklāt mēs joprojām ražojam jaunus vilcienus, un visu atlikušo vilcienu gala piegāde ir plānota līdz jūnija beigām," uzsvēra "Škoda Vagonka" pārstāvji.

Savukārt AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji informēja, ka ceturtdien mašīnisti instruktori, apmācību instruktori un inženieri "Škoda Vagonka" speciālistu vadībā jaunajos elektrovilcienos apgūst rīcības nestandarta un avārijas situācijās.

PV pārstāvji arī skaidroja, ka pēc konstatētā defektu skaita un rakstura "Škoda Vagonka" solīja nodrošināt inženieru klātbūtni katrā elektrovilcienā, kas pēc defektu novēršanas atgrieztos pasažieru pārvadājumos, tomēr pagaidām speciālistu trūkuma dēļ uzņēmums to nepilda, tādēļ PV veic papildu apmācību darbiniekiem.

Mācībās uzsvars ir uz ārkārtas un nestandarta situācijām, piemēram, defektu konstatēšanu, rīcībām bateriju uzlādes problēmu gadījumos un elektrovilciena avārijas vilkšanu, norāda PV.

Savukārt PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis norāda, ka PV apkopo informāciju par biežākajiem defektiem jaunajos elektrovilcienos un ir secinājis, ka bez defektiem, ko var novērst tikai "Škoda Vagonka" inženieri, ir arī tādi, ko varētu atrisināt mašīnisti.

"Tāpēc vilcienu kustības grafika stabilitātes uzlabošanai kopā ar "Škoda Vagonka" organizējam papildu apmācības, ko mašīnisti var darīt nestandarta un avārijas situācijās. Mēs negaidām un nevaram prasīt no mūsu mašīnistiem inženieru zināšanas, bet vēlamies apvienot spēkus ātrākam risinājumam par labu pasažieriem," atzīmē Grigulis.

Līdz šim 74 PV darbinieki ir piedalījušies un pabeiguši vairākas sertificētas "Škoda Vagonka" mācības, iegūstot pavisam 252 sertifikātus, kā arī visi 80 mašīnisti ir izgājuši pilnu apmācību pēc "Škoda Vagonka" izstrādātā mācību plāna un materiāliem elektrovilcienu vadībai standarta apstākļos, norāda PV.

Tāpat kompānijā atgādina, ka PV darbinieku sagatavošana jauno elektrovilcienu vadīšanai tika sākta jau 2022.gada jūnijā intensīvās teorētiskās un praktiskās apmācībās "Škoda Vagonka" ražotnē Pilzenē, Čehijā. Mācības pabeidza un sertifikātus saņēma gan mašīnisti, gan mašīnisti instruktori, kuri pēc tam apmācīja kolēģus Latvijā un vadīja elektrovilcienus.

Jau vēstīts, ka jauno elektrovilcienu ekspluatācijas risku mazināšanas plāns paredz, ka jaunie vilcieni iespējami mazāk kursē pa dzelzceļa vienceļa līnijām, kā arī gatavībā tiek turēta vilcienu rezerve gadījumam, kad jāpārved pasažieri.

Tāpat plāns paredz, ka jaunie elektrovilcieni, kas pašlaik nekursē un kuriem notiek defektu novēršana, pēc tās atgriežas satiksmē kopā ar "Škoda Vagonka" inženieriem, kā arī samazinātu reisu skaitu elektrificētajās dzelzceļa līnijās.

LETA jau rakstīja, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles, tāpēc ir būtiskas problēmas ar reisu nodrošināšanu.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu