Šodienas redaktors:
Marina Latiševa

Krūze, kas satricinājusi internetu: kāpēc ļaudis stāv garās rindās un cenšas nozagt šo preci? (6)

Foto: danimarielettering/TikTok

Platformā "TikTok" strauju popularitāti guvusi kāda amerikāņu uzņēmuma krūze. Tā kļuvusi tik slavena, ka cilvēki ASV tās dēļ gatavi stāvēt stundām garās rindās vai pat veikt laupīšanu. Ar ko šī krūze kļuvusi tik īpaša un kāpēc pēkšņi ASV un citās valstīs ļaudis pat trako pēc tās? Atbildes meklēja raidorganizācija BBC.

ASV "TikTok" lietotāji publicē video, kā viņi nakšņo pie lielveikaliem, lai tikai iegādātos īpašo "Starbucks" stila krūzi, kuras cena ir 54,50 ASV dolāru (50 eiro).

Video: ASV agresīvs vīrietis cenšas nolaupīt īpašās "Stanley" krūzes

Šobrīd #StanleyCup tēmturim ir 7,2 miljardi skatījumu visā pasaulē.

Firmas "Stanley" nu jau internetā slavenās krūzes ir ar lielu rokturi un izteiksmīgu salmiņu. 

Šīs krūzes 2022. gadā sāka popularizēt pusaudžu vecuma "tikokeri", kuri atbalsta veselīgu un dabai draudzīgu un dzīvesveidu.

Internetā saceltais tracis par šo modeli izraisījis milzīgu finansiālu ieguvumu "Stanley 1913" dzeramo trauku uzņēmumam.

Medijs CNBC lēš, ka pērn uzņēmuma peļņa sasniegusi aptuveni 750 miljonus ASV dolāru. Tas ir straujš pieaugums salīdzinājumā ar 70 miljoniem ASV dolāru, kas tika nopelnīti 2020. gadā.

Eksperti lielu daļu no firmas nesenajiem panākumiem saista ar jauno uzņēmuma prezidentu Terensu Reiliju, kurš tika iecelts amatā 2020. gadā. Pirms tam Reilijs bija apavu uzņēmuma "Crocs" mārketinga direktors.

Eksperti norāda, ka iepriekšējā amatā Reilijs pārveidoja tolaik nicinātos "Crocs" apavus par drosmīgu modes etalonu. Šķiet, ka tagad viņš to pašu mēģina izdarīt ar "Stanley" zīmolu.

"Lielākoties viņš skatās nevis televizoru, bet tiktoku," raksta Ali Donaldsons. "Reilijam ir pieredze, kā panākt strauju pieprasījuma pieaugumu. Viņš arī zina, kā atdzīvināt zīmolus, lai tie kļūtu par interneta sensācijām," turpina Donaldsons.

ASV uzņēmumu "Stanley 1913" tā nosaukuma gadā dibināja Viljams Stenlijs juniors. Senajā reklāmā par pudeles dizainu bija drosmīgi norādīts – tā "nevar saplīst!".

Vairāk nekā gadsimtu vēlāk šis apgalvojums tika pārbaudīts dzīvē. Pērn kāda "TikTok" lietotāja bija nofilmējusi savas nodegušās automašīnas salonu, bet pie autovadītāja sēdekļa atrada "Stanley" krūzi, kas bija pilnīgi neskarta. Pēc tam viņa krūzi sakratīja, secinot, ka iekšpusē joprojām ir ledus gabaliņi.

Video, kas aizsāka "Stanley" krūžu traci

@danimarielettering Thirsty after you catch on fire? @Stanley 1913 is like no problem i gotchu #fyp #carfire #accident #stanleycup ♬ original sound - Danielle

Video kļuva par "TikTok" sensāciju – tā skatījumu skaits šobrīd sasniedz 94,8 miljonus, un par krūzes izturību sākuši runāt daudzi.

Lai gan šķiet, ka krūze spēj diezgan labi izturēt lielu karstumu, citi lietotāji norāda, ka, traukam apgāžoties, no tā var izlīt ielietais šķidrums. Uzņēmuma pārstāvji raidorganizācijai BBC skaidro, ka slavenā krūze nav iecerēta hermētiska.

Tirgus izpētes aģentūra "Mintel" raidorganizācijai BBC norādīja, ka 86% Z paaudzes soctīklu lietotāju apgalvo – tas, ko viņi skatās, ietekmē viņu modes izvēli.

Piemēram, ASV dziedātāja un aktrise Olīvija Rodrigo žurnālam GQ atzīst, ka tiktoks pamudinājis viņu iegādāties "Stanley" krūzi. "Es jutu, ka man tā ir vajadzīga! Izskatās, ka tas izmainīs manu dzīvi," pastāstīja Rodrigo.

"Stanley" nebūt nav pirmais zīmols, kas guvis labumu no tračiem internetā. Piemēram, pēdējo mēnešu laikā strauji pieaugusi "Prime Energy" dzērienu, "Ugg" zābaku, "AirPod Max" austiņu un "Telfar" somu popularitāte.

Video: "TikTok" lietotāja nevar izvēlēties, kuru "Stanley" krūzi ņemt

@maddiesmith214 My very first Stanley!!! @Courtney Klang influenced me! #stanleyquenchertumbler #stanleytumbler #foryou #foru #fyp #trending #trendy #itgirl @Stanley 1913 ♬ IT GIRL (Sped up Version) - Aliyah's Interlude

BBC gan norāda, ka šāda strauja preču popularitāte var tirgū veicināt "dublikātu" vai  viltojumu rašanos.

Saskaņā ar "Mintel" datiem 65% pircēju vecumā no 16 līdz 34 gadiem, kas iepērk skaistumkopšanas un personīgās higiēnas produktus, uzskata, ka produktu "lētā versija" ir labs veids, kā ietaupīt naudu.

BBC eksperti pieļauj, ka šī iemesla dēļ "TikTok" lietotāji drīzumā var tikt vilināti uz "Stanley" krūžu viltojumiem.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu