Vidējie pārdotie degvielas apjomi laika gaitā noteikti samazināsies gan tādēļ, ka lielāks kļūs elektroauto skaits, gan koplietošanas auto ietekmē, intervijā aģentūrai LETA sacīja degvielas tirgotāja "Neste Latvija" valdes priekšsēdētājs Armands Beiziķis.
"Neste Latvija": līdz ar elektroauto un koplietošanas auto skaita pieaugumu samazināsies vidējie pārdotās degvielas apjomi (3)
Viņš arī norādīja, ka, balstoties pētījumos, jaunā paaudze vairāk skatās uz elektroauto, kā arī vairāk izmanto koplietošanas automašīnas.
"Līdz ar to domāšana, kā ir jāizmanto automašīnas, mainās, un visdrīzāk ap 2035.-2040.gadu tendences degvielas tirdzniecībā būs jau pavisam citādākas nekā šodien," piebilda Beiziķis.
Tāpat, viņaprāt, līdz 2030.gadam degvielas tirdzniecības apjoms saglabāsies salīdzinoši nemainīgs, papildinot, ka pieaug konkurence, jo gan esošie tirgotāji aktīvi cīnās par klientiem, gan tirgū notiek apvienošanās procesi, kas konkurenci tikai spēcina.
"Līdz ar to pie nemainīga tirgus apjoma cīņa par katru klientu tikai saasināsies," norādīja "Neste Latvija" vadītājs.
Vienlaikus viņš norādīja, ka "Neste Latvija" patlaban būvē pirmo elektrouzlādes staciju, kura atrodas Rīgā Lucavsalas degvielas uzpildes stacijā, piebilstot, ka uz elektrouzlādes staciju izbūvi kompānija turpmāk liks lielāko akcentu.
"Mūsu plānos ir šīs stacijas būvēt ar lielu uzlādes jaudu, lai klienti 20-30 minūtēs spēj uzlādēt savus elektromobiļus. Tāpat plānojam vidēji gadā izveidot trīs līdz četras elektrouzlādes stacijas. Investīcijas šādu staciju izveidē ir diezgan lielas, gan nodrošinot nepieciešamo jaudu līdz stacijas teritorijai, gan arī uzlādes iekārtu cenas joprojām ir augstas. Tuvāko trīs gadu laikā mēs tajā investēsim divus līdz trīs miljonus eiro," minēja Beiziķis.
Vienlaikus viņš minēja, ka ar laiku elektrouzlādes varētu būvēt arī ārpus degvielas uzpildes stacijām, bet šobrīd kompānija primāri domā par "Neste" degvielas uzpildes stacijām, papildinot, ka visās stacijās elektrouzlāde nebūs pieejama.
"Ļoti būtisks jautājums ir attiecīgas jaudas elektrības pieslēgums. Tā izveides izmaksas svārstās no dažiem līdz par 100 000 eiro, un ir degvielas uzpildes stacijas, kur to darīt nav izdevīgi. Tāpat ir degvielas uzpildes stacijas, kuru teritorijās nemaz nav vietas šādas stacijas izveidei. Pirmkārt, mēs skatāmies uz galvenajiem autoceļiem. Šī gada plānā ir elektrouzlādes staciju izveide uz "Via Baltica", lai uzlādes iespējas būtu tiem autovadītājiem, kuri brauc cauri visai Baltijai," norādīja kompānijas vadītājs.
Tāpat viņš sacīja, ka aptuveni 70% elektroauto iegādājas Rīgas un Pierīgas iedzīvotāji, tādēļ īr jādomā arī par to, lai uzlādes vietas būtu pēc iespējas vairāk tieši šajā reģionā.
Savukārt komentējot konkurenci elektroauto uzlādes pakalpojuma nodrošināšanā, viņš uzsvēra, ka konkurenci nevar izmērīt, jo elektroauto var uzlādēt arī mājās.
"Mēs rēķināmies, ka ap 2030.gadu 10% no Latvijas autoparka jeb aptuveni 70 000 būs elektroauto. Ja šis apjoms tiks sasniegts, tad ap 2030.gadu jau varēs runāt, ka elektrostacijas ir rentablas un sāk sevi atpelnīt. Vismaz līdz 2030.gadam tā būs investīcija nākotnē, lai attīstītu zaļo domāšanu un elektroauto uzlādes tīklu Latvijā," atzīmēja Beiziķis.