Velonovietņu ierīkošana jaunajos elektrovilcienos varētu izmaksāt vairāk nekā miljonu eiro, un visos 32 sastāvos velosipēdu statīviem ir jābūt uzstādītiem vēlākais līdz vasaras beigām, vēsta Latvijas Radio.
Katrā elektrovilcienā varētu būt astoņas velonovietnes (1)
No plānotajām izmaksām 85% būs Eiropas Savienības nauda. Atlikušos aptuveni 150 000 eiro paredzēts ņemt no valsts maka.
Viens statīvs varētu izmaksāt 4000 eiro.
Jau vēstīts, ka 2023. gada 15. decembrī "Pasažieru vilciens" sāka pasažieru pārvadājumus ar trim jaunajiem elektrovilcieniem Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā, savukārt 16.decembrī jaunie elektrovilcieni sāka kursēt arī Jelgavas virzienā. Taču vilcieniem tiek konstatēti dažādi tehniski bojājumi, tostarp vismaz divos gadījumos jaunajiem elektrovilcieniem stacijā ir izlādējusies baterija, neļaujot pacelt pantogrāfu.
"Pasažieru vilciena" pārstāvji iepriekš skaidroja, ka visus 32 elektrovilcienus uzņēmums varētu saņemt līdz 2024. gada vidum. Sākotnēji bija plānots, ka Čehijas uzņēmumam "Škoda Vagonka" līdz 2023. gada beigām "Pasažieru vilcienam" ir jāpiegādā 23 elektrovilcienus, bet 2024. gadā deviņus elektrovilcienus.
Pēc visu jauno elektrovilcienu saņemšanas un to ekspluatācijas sākšanas kompānija plāno ieviest intervāla grafikus elektrovilcienu maršrutos. Attiecīgi darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.