15. decembrī AS "Pasažieru vilciens" sāka pasažieru pārvadājumus ar trim jaunajiem elektrovilcieniem Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā, savukārt 16. decembrī jaunie elektrovilcieni sāka kursēt arī Jelgavas virzienā. Prieku par jaunajiem vilcieniem sociālajos tīklos nomainījis sašutums par dažu pasažieru netīrību.
"Lopu vagons!" Cilvēki šokā par velosipēdistiem, kuri jaunajā vilcienā brauc netīrā apģērbā un pārvadā dubļainus braucamos (14)
Velosipēdists Krišjānis vietnē "Twitter" jeb "X" dalījās ar fotogrāfijām, kurās redzams, ka jaunajā vilcienā satilpuši vairāki velosipēdi.
"Jaunajos "Vivi" nav nekādu problēmu salikt 13 velosipēdus vienā vagonā. Ērti, silti un klusi!" rakstīja vīrietis.
Jaunajos Vivi nav nekādu problēmu salikt 13 velosipēdus vienā vagonā. Ērti, silti un klusi. pic.twitter.com/eIkCzwkwzV
— Krišjānis Ratiniks (@Velomens) December 27, 2023
Tomēr cilvēku uzmanību piesaistīja nevis pozitīvais ietilpības fakts, bet gan stāvoklis, kādā velosipēdi novietoti vagonā. Kadros redzams, ka velosipēdi ir netīri, tāpēc dubļains palicis pats vagons. Netīrs apģērbs manāms arī pašiem velosipēdistiem.
Ļaudis nekavējās izteikties par fotogrāfijām.
Tikai vaicāju. Vai tiešām ar dubļainiem velo drīkst kāpt vagonā? Nav noteikumi, ka tie jānotīra pirms tam? https://t.co/En1RvOadif
— oskars (@oskarsvizbulis) December 27, 2023
Pretīgi skatīties. Nekādas cieņas pret apkārtējiem. Ja esi tik netīrs, tad stāvi kājās!
— Kārlis Žanness (@EuropeJean) December 27, 2023
Tikko jaunie vilcieni ieradušies un jau gatavi visu nod*rst! Kultūra saucas.
Nu te labi redzams, ka tos vilcienus mums par ātru iedeva. Mūsu sabiedrība līdz tādiem vēl nav izaugusi.
— dagnis.isaks (@DagnisIsaks) December 28, 2023
Nav arī problēmu ar savām dubļainajām drēbēm sacūkot jaunos auduma sēdekļus. Nav jau personīgais auto.
— Raiva (@nezobis) December 27, 2023
Kolhozs!
Vai noteikumos nav rakstīts, ka nedrikst braukt netīrās, smerējošās drēbēs ?
— Emuārs (@n_karklinz) December 28, 2023
Sivēni!
Šķiet laiks padomāt, kā piekabināt vilcienam nelielu lopu vagoniņu 🤔 Vai arī vienu ar dušām un mazgātuvi.
— Aldis Ozoliņš (@ararags) December 27, 2023
Netīrie lopi! Mežoņiem uzreiz viss jāaizķēza.
— Atis Ozo (@AtlasDynam1cs) December 27, 2023
Sastrēgumu stundās īsti korekti tas jau nu nebūtu. Arī ar personīgo higiēnu, spriežot pēc foto, šiem indivīdiem ir nopietnas problēmas.
— Jāzeps (@Ja_zeps) December 27, 2023
nesaprotu divas lietas. 1) kāpēc tie velorasti nebrauc pa ceļiem un takām, bet kāpj ar riteņiem vilcienā? 2) kāpēc viņi ar saviem dubļainajiem tērpiem piemēslo vilcienu? viens sēž un vēl bildējas kā no dubļu vannas izkāpis.
— Elita Veidemane 🇱🇻❤🇵🇱 💙💛Слава Україні! (@elitaveidemane) December 28, 2023
Par netīrību un netīrām drēbēm vai velo, kas smērē salonu: pic.twitter.com/qducHLUOMm
— UG 🇱🇻 🇺🇦 🫂🇸🇪 (@UldisGelins) December 28, 2023
Lopi piedirsa vilcienu.
— Lev Davidovich Bronstein (@Trocky1905) December 28, 2023
Kultūrālam cilvēkam nav kur apsēsties.
Kā velobraucējs, uzskatu šādu rīcību par nepieņemamu. Dubļainiem velo nav jābūt vilcienā. Ar dubļainam drēbēm nav jākāpj vilcienā. Ja vajag braukt ar vilcienu, velo var notīrīt un drēbes pārvilkt. Šāda rīcība promotē papildus agresiju pret jau tā ne visai labo velo reputāciju.
— Krišjānis (@Barons13) December 28, 2023
Nezolīdi pret citiem braucējiem, kam tīrs apģērbs un arī gribas apsēsties. Varbūt apdomājiet.
— Ivukins (@ivukins) December 28, 2023
Bija gan tādi, kuri nesaprata cilvēku aso nosodījumu un sašutumu par fotogrāfijām.
Kājas visi nomazgā (apavus) pirms kāpšanas vilcienā? Bērnu ratiem riteņus mazgā? Ļaudīm darba drēbēs (celtnieki u.c.) liek pārģērbties? Bomžus un dzērājus nelaiž vilcienā? Tad kāpēc tikai velo piesienas? 🙄 ar cieņu #velorasts, kas ar 🚲+🚞izbraukājis visu LV
— SaulesNav (@SaulesNav) December 28, 2023
Tieši kā un ar ko nomazgāt velo pirms kāpt vilcienā? 🤔
— Solvita (@Solvita_pati) December 28, 2023
Tas ko es redzu ir pilnīgi tīras riepas. Protektoros nav smilšu/dubļu vispār. Pieņemu, ka pēc viņiem nekāda netīrība nepalika. Tikai jautāju, Oskar, Jūs katru reizi pārbaudiet saviem apaviem zoles pirms kāpjat sabiedriskajā transportā?
— Gundars Lipins (@Gulips) December 28, 2023
A strādniekiem braucot no objekta nav japarvelk drēbes. Bomzim nav jānovelk samiztas bikses, un belasis nav jāapēd pirms transporta?
— Severus Snipe (@GJaudzems) December 28, 2023
Kopumā Latvijā ir nogādāti 20 elektrovilcienu sastāvi. Vienlaikus vilcienu ražotāja - Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" - mērķis ir līdz šā gada beigām nodot PV kopumā līdz 19 no elektrovilcienu sastāviem.
PV pārstāvji iepriekš skaidroja, ka visus 32 elektrovilcienus uzņēmums varētu saņemt līdz 2024.gada vidum. Plānots, ka Čehijas uzņēmumam "Škoda Vagonka" līdz 2023.gada beigām PV ir jāpiegādā 23 elektrovilcienus, bet 2024.gadā deviņus elektrovilcienus.
Pēc visu jauno elektrovilcienu saņemšanas un to ekspluatācijas sākšanas kompānija plāno ieviest intervāla grafikus elektrovilcienu maršrutos. Attiecīgi darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.
Tāpat ziņots, ka pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti pirms vairāk nekā pusotra gada - 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.