Līdz ar strauju atkusni un nokrišņiem uz valsts autoceļiem ar grants segumu iestājies šķīdonis. Patlaban tas ir konstatēts 47 valsts autoceļu posmos, tajos ir ieviesti īslaicīgi masas ierobežojumi – liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām. Patlaban visvairāk nestspēju zaudējušu posmu – 22 – ir Kurzemē, Zemgalē to ir 18, Vidzemē četri, Latgalē viens un Rīgas reģionā divi, ziņo VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
ŅEM VĒRĀ ⟩ 47 grants ceļu posmos iestājies šķīdonis. Cēsīs applūdis un slēgts vietējais autoceļš
Meteoroloģiskās prognozes liecina, ka atkusnis turpināsies, kas nozīmē, ka šķīdonis var iestāties arī citos grants ceļu posmos, kā rezultātā būs arī jauni masas ierobežojumi.
Savukārt Cēsu novadā applūdis un slēgts valsts vietējas nozīmes autoceļš Unguri–Lielstraupe–Brasla (V280) posmā pie Milmēnu dīķa uz Straupes un Stalbes pagasta robežas. Apbraukšana ir iespējama pa autoceļiem Dravnieki–Kaijas–Straupe–Līgatne (V127), Umurga–Cēsis–Līvi (P14) un Valmieras šoseju (A3).
Atkusnī, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums, uz autoceļiem ar grants segumu iestājas šķīdonis – pārmitrināts grants segums zaudē nestspēju un braukšanas apstākļi pasliktinās. Lai nestspēju zaudējušie autoceļi netiktu neatgriezeniski sabojāti, uz tiem ievieš autotransporta masas ierobežojumu – tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām.
Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.
Lai savlaicīgi ieviestu ierobežojumus, VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) reģionālās nodaļas seko līdzi grants ceļu stāvoklim. Aicinām arī iedzīvotājus, pamanot, ka ceļa posms ir zaudējis nestspēju, informēt LVC, zvanot uz diennakts informatīvo tālruni 80005555.
Transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti.
Grants autoceļu uzturēšanas darbus šķīdoņa laikā nav iespējams veikt – uzbraucot ar smago tehniku uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa, tas tiks sabojāts vēl vairāk. Uzlabot grants ceļa stāvokli var tikai tad, kad tas ir apžuvis.
LVC speciālisti visā valsts teritorijā seko līdzi ceļu stāvoklim un tiklīdz to nestspēja atjaunojas, masas ierobežojumi tiek noņemti.