Vienlaikus viņš atzīmē, ka, pieņemot stratēģisku lēmumu pārvadātāju noteikt konkursa procedūrā, trīs līdz četru gadu laikā ir iespējams izveidot uz konkurenci balstītu pārvadātāju atlases mehānismu, norādot, ka tam noteikti nav vajadzīgi astoņi līdz desmit gadi un ka ar esošo pārvadātāju var slēgt pagaidu līgumu līdz pieciem gadiem.
"SM vēlas izvairīties no pārkāpuma procedūras pret Latviju par pārvadājumu tirgus neatvēršanu, jo no 2024.gada tā būs obligāta - tāda ir Eiropas Savienības (ES) Ceturtās dzelzceļa pakotnes prasība," papildina Linkaits.
Vienlaikus viņš atzīmē, ka savulaik, atļaujot izmantot ES fondu līdzekļus vilcienu iegādei, EK nosacījums bija tirgus atvēršana atbilstoši Ceturtās pakotnes prasībām. "Tieši tādēļ jauno akumulatoru bateriju elektrovilcienu (BEMU) iepirkumu organizē Autotransporta direkcija (ATD), nevis esošais pārvadātājs - lai vilcieni piederētu valstij un tos varētu nodot jebkuram izvēlētam pārvadātājam," piebilst Linkaits.
Tāpat viņš uzsver, ka ATD ir veikusi tirgus izpēti, kas apliecināja, ka pastāv potenciāla citu pārvadātāju interese ienākt tirgū, papildinot, ka izpēte nav saistoša nevienai no pusēm, bet intereses esamība liecina, ka nav pamata atrunai par tirgus ierobežoto raksturu.
Viņš atzīmē, ka arī PV ir iespējas attīstīties biznesa pieejas un klientu servisa virzienā, piebilstot, ka konkursā iegūts līgums arī noņem tiešā piešķīruma līguma ierobežojumu izplesties un darboties citu valstu tirgos.
Jau ziņots, ka SM informatīvajā ziņojumā par sabiedriskā transporta pakalpojuma organizēšanas modeli iekšzemes reģionālās nozīmes dzelzceļa maršrutos norādīts, ka iekšzemes dzelzceļa tirgus atvēršanas konkurencei priekšdarbu īstenošanai būs nepieciešami aptuveni astoņi līdz desmit gadi.