Būvnieki informē, ka trešajā Rīgas Centrālā mezgla izbūves gadā pabeigti Lāčplēša ielas dzelzceļa pārvada un ielas pārbūves darbi, izbūvētas Dzirnavu ielas dienvidu daļas un Gogoļa ielas dzelzceļa pārvada rietumu puses nesošās konstrukcijas, veikta klāju betonēšana, 98% apjomā pabeigta atbalstsienas izbūve visā projekta teritorijā, gandrīz pilnībā pabeigta dzelzceļa uzbēruma aizbēršana, veikta estakādes klāju, pasažieru platformu konstrukciju izbūve un betonēšana Centrālās stacijas zonā, izgatavotas un uzstādītas visas astoņas stacijas metāla arku pamata pēdas.
Video: Veikta pēdējās stacijas arkas pēdas montāža
Tāpat veikta stacijas trešajā stāvā plānotās uzgaidāmās zāles plātnes betonēšana līdz ziemeļu robežai, uzstādīta pirmā jumtu nesošā arka, izbūvētas uzejas uz dzelzceļa platformām, tostarp topošajā Timoteja un Elizabetes ielas savienojuma zonā, izbūvētas dzelzceļa tilta pār pilsētas kanālu konstrukcijas, pabeigta dzelzceļa estakādes izbūve Prāgas ielas un Rīgas starptautiskās autoostas zonā un gandrīz pabeigta pasažieru izlaišanas zonas izbūve Rīgas Starptautiskās autoostas zonā.
Jau ziņots, ka "Rail Baltica" Rīgas Centrālās stacijas būvlaukums atklāts 2020.gada novembra beigās. Būvniecības darbi Rīgā aptver aptuveni divus kilometrus garu zonu no Lāčplēša ielas līdz Maskavas ielai, un šajā rudenī noslēgti vairāki nozīmīgi dzelzceļa pārvadu, Centrālās stacijas konstrukciju un pieguļošās infrastruktūras izbūves darbi.
Tāpat ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma - 1435 mm - dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas.
Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.
Pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher" ar mērķi īstenot projekta "Rail Baltica" nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.