2022.gada pētījuma cikla galvenais fokuss bija vērsts uz matemātiku - pētījumā tika vērtēta skolēnu matemātiskā kompetence jeb spēja domāt matemātiski un formulēt, lietot un interpretēt matemātikas problēmas dažādās dzīves situācijās.
Pētījuma rezultāti liecina, ka Latvijas skolēnu matemātikas kompetence 2022.gada pētījumā samazinājusies par 13 punktiem, salīdzinot ar 2018.gada rezultātu - šogad skolēnu vidējais sniegums novērtēts ar 483 punktiem. Latvijas skolēnu sasniegums esot "statistiski nozīmīgi augstāks" par OECD valstu vidējo līmeni - 472 punktiem un vienlaikus tie "būtiski neatšķiras" no Lielbritānijas, Polijas, Austrijas, Austrālijas, Čehijas, Slovēnijas, Somijas, Zviedrijas un Jaunzēlandes skolēnu vidējiem sasniegumiem.
Visaugstākie skolēnu vidējie sasniegumi matemātikā ir skolēniem Singapūrā - 575 punkti. Virs 500 punktiem novērtēts arī skolēnu sniegums Makao, Taivānā, Honkongā, Japānā, Korejā, Igaunijā un Šveicē.
Latvijas skolēnu vidējais sasniegums dabaszinātnēs novērtēts ar 494 punktiem, kas ir augstāk par OECD valstu vidējo līmeni - 485 punktiem.
Pētnieki atzīmē, ka Latvijas skolēnu dabaszinātņu kompetence pēdējo trīs pētījumu programmas ciklos atbilda valstu grupai, kuras sasniegumi nebija nozīmīgi atšķirīgi no OECD valstu vidējā līmeņa. Tikmēr 2022.gadā, vidējiem sasniegumiem pieaugot par septiņiem punktiem, tie "ilgtermiņā apliecina labu un stabilu dabaszinātņu zināšanu kvalitātes līmeni" pamatizglītības noslēguma posmā. Zemu sniegumu dabaszinātnēs uzrādījuši 16,5% Latvijas skolēnu, kas ir mazāk nekā OECD valstīs vidēji - 24%.