Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis

"Ryanair" pasažieri ceļ trauksmi par "skandalozi" jaunu maksu. Aviokompānija komentē situāciju

Zemo cenu aviokompānijas "Ryanair" lidmašīna starptautiskās lidostas "Rīga" lidlauka teritorijā.
Zemo cenu aviokompānijas "Ryanair" lidmašīna starptautiskās lidostas "Rīga" lidlauka teritorijā. Foto: Edijs Pālens/LETA

Īrijas zemo cenu aviokompānija "Ryanair" pirmdien paziņojusi, ka ziņas par izmaiņām tās maksāšanas politikā ir nepatiesas un ka pasažieriem nekad nav prasīta maksa par iekāpšanas karšu lejupielādi.

Pēdējo dienu laikā ceļotāji sociālajos tīklos sūdzējušies, ka viņiem ir jāmaksā "skandalozi" jauna maksa, lai tiešsaistē piekļūtu savām iekāpšanas kartēm.

Ceļotāji apgalvoja, ka elektronisko iekāpšanas karti varēja lejupielādēt tikai tad, ja vispirms samaksāja līdz 21 sterliņu mārciņai par sēdvietu, ziņo raidorganizācija BBC.

Bezmaksas veids bija stāvēt rindā pēc papīra formāta iekāpšanas kartes lidostā.

Raksta foto
Foto: Vivien @vivienlovrin/X

"Visi "Ryanair" pasažieri var samaksāt par rezervētu vietu, ja viņi to vēlas. Ja pasažieri nevēlas maksāt par vietu, tad viņi var izvēlēties nejauši piešķirtu vietu pilnīgi bez maksas," skaidro "Ryanair" pārstāvis.

Tomēr vairāki pasažieri sociālajos tīklos ir sūdzējušies, ka, izvēloties nejauši piešķirtu sēdvietu, viņiem tika norādīts, ka lidostā būs jāpaņem papīra iekāpšanas karte. Par šo problēmu pirms divām dienām pirmo reizi ziņoja laikraksts "Mail Online".

Virkne sašutuma pilno ierakstu platformā "X" (agrāk "Twitter") vērsušies pret "Ryanair".

"Kad un kāpēc jūs sākāt šo darīt? Man tagad ir jāstāv rindā, lai lidostā saņemtu savu iekāpšanas karti?" rakstīja viens no pasažieriem, kas pirmdienas agrā rītā ceļoja no Londonas uz Belfāstu.

Cits pasažieris raksta: "Es vienkārši nespēju noticēt jūsu jaunajai politikai, kas neļauj pasažieriem izveidot iekāpšanas karti (mobilo vai izdrukātu), ja vien viņi neiegādājas sēdvietu, liekot viņiem stāvēt rindā (30 minūtes vai ilgāk), lai to izdarītu, tikai tāpēc, lai jūs varētu nopelnīt pāris mārciņu. Skandalozi."

"Tā noteikti ir noticis arī ar mani," sacīja Nīls Beklijs, kurš nedēļas nogalē ar "Ryanair" lidoja uz Rīgu un teica, ka tā iemesla dēļ bija spiests maksāt 15,50 mārciņas par rezervētām sēdvietām, kas atbilst 10% no biļetes cenas.

"Aplikācijā bija norādīts – ja es izvēlēšos nejauši piešķirtu sēdvietu, tad man būs jādodas uz reģistrāciju, lai saņemtu papīra formāta iekāpšanas karti, ko es nekad iepriekš neesmu pieredzējis."

"Ja vēlējos digitālo iekāpšanas karti, tajā bija teikts, ka jāmaksā par rezervētu vietu. Mani ļoti kaitināja tas, ka man bija jāmaksā, lai izvairītos no neērtībām, kas saistītas ar stāvēšanu rindā pie reģistrācijas," raksta Nīls.

Cits ceļotājs raksta, ka lidostas reģistrācijas punkta darbinieki viņam norādīja, ka jaunā politika attiecas tikai uz pēdējiem 20 pasažieriem, kas reģistrējas lidojumam, un maksa tika ieviesta pirms pāris dienām.

Lielākā daļa aviosabiedrību pieprasa pasažieriem reģistrēties tiešsaistē, lai apstiprinātu savu nodomu ceļot. Parasti tajā pašā laikā var lejupielādēt iekāpšanas kartes elektronisko kopiju. Daži pasažieri tā vietā izvēlas lidostā saņemt izdrukātu iekāpšanas karti. Ne par vienu no šīm iespējām parasti netiek iekasēta maksa.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu