Atklāto vēstuli ar šiem ierosinājumiem biedrība nosūtījusi "Rail Baltica" projektā iesaistītajām pusēm, tostarp atbildīgajām ministrijām, aģentūru LETA informēja biedrības pārstāvji.
Tāpat biedrība vēstulē pauž viedokli, ka, samazinot rampu slīpumu, iespējama arī kravas vilcienu, tostarp militāro kravu, kustība cauri Rīgai vismaz līdz nākamo kārtu realizēšanai.
Vēstulē norādīts, ka ideja ir pārrunāta ar VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz), kas ar izpratni šo ideju ir atbalstījusi un savu iespēju un atbildības robežās ir gatavs līdzdarboties. Tādējādi šāda scenārija attīstība ļautu ieekonomēt finanšu resursus un realizēt Rīgas šķērsojumu kā "Rail Baltic" pamattrasi līdz 2030.gadam.
"Mūsuprāt, "Rail Baltica" trases varbūtēja nevirzīšana cauri Rīgai jau šī brīža projektēšanas un būvniecības stadijā būtiski samazinās Latvijas iedzīvotāju iespējas un vēlmi lietot maršrutu starptautiskai satiksmei, neradīs priekšnoteikumus trases izmantošanai Latvijas reģionālai satiksmei, radīs priekšstatu par Latvijas nespēju realizēt komplicētus projektus un aizstāvēt Latvijas intereses," norāda biedrības pārstāvji.
Iepriekš Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji aģentūru LETA informēja, ka patlaban nav plānots izslēgt kādu no "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas posmiem un samazināt projekta tvērumu, kā arī satiksmes ministrs vairākkārtēji ir uzsvēris, ka prioritāri aizstāvēs Latvijas intereses un scenārijs ar "Rail Baltica" ātrvilciena neiebraukšanu Rīgā nav pieņemams.