Šodienas redaktors:
Dace Otomere

Verstapens izcīna uzvaru likstu vajātajā Lasvegasas "Grand Prix"

Raksta foto
Foto: SIPA/Scanpix

"Red Bull" pilots Makss Verstapens 19. novembrī izcīnīja uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta 21.posmā - Lasvegasas "Grand Prix".

Verstapens jau pēc starta pārņēma līderpozīciju no kvalifikācijā uzvarējušā "Ferrari" pilota Šarla Leklēra, taču par sāncenša izstumšanu no trases saņēma piecu sekunžu sodu.

Leklērs 17.aplī atgriezās pirmajā vietā, bet Verstapens devās pitstopā pēc jauna riepu komplekta un, lai izciestu sodu. Pēdējo trīs sezonu čempions trasē atgriezās 11.pozīcijā, no kuras sāka cīņu par pirmās vietas atgūšanu. Turpinājumā cīņā par ceturto vietu viņš sadūrās ar Džordžu Raselu ("Mercedes"), kā dēļ trasē 25.aplī devās drošības mašīna.

Pēc trases došanās malā Serhio Peress ("Red Bull") apdraudēja Leklēra līderpozīciju, kamēr viņa komandas biedrs Verstapens apsteidz abus "Alpine" pilotus Estebanu Okonu un Pjēru Gaslī, ieņemot trešo vietu. Turpinājumā viņš apdzina gan Peresu, gan Leklēru un izcīnīja uzvaru.

Spraigā cīņā Leklērs nosargāja otro vietu un bija priekšā Peresam, ceturtais bija Okons, piekto vietu ieņēma Lenss Strols ("Aston Martin"), tālāk bija Karloss Sainss juniors ("Ferrari"), pirmā astotnieka beigās bija Lūiss Hamiltons un Rasels (abi - "Mercedes"), aiz viņiem finišēja Fernando Alonso ("Aston Martin"), bet kā pēdējais pie punkta tika Oskars Pjastri ("McLaren").

Pirms sezonas pēdējā posma titulu nodrošinājušam Verstapenam ir 549 punkti, otro vietu ar 273 punktiem ieņem Peres, trešais ar 232 punktiem ir Hamiltons, aiz kura seko Sainss, Alonso (abiem - 200 punkti), Noriss (195) un Leklērs (188).

2022.gada čempionātā otro reizi pēc kārtas uzvarēja nīderlandietis Makss Verstapens.

"Apollo.lv" jau ziņoja, ka pirmās formulas (F-1) komandas "Ferrari" pilota Karlosa Sainsa Lasvegasas "Grand Prix" tika izbojāts jau piektdienā, bet ne viņa paša vainas dēļ.

Pirmā brīvo treniņbraucienu sesija tika pārtraukta, jo Sainss uzbrauca uz trases notekcaurules, noraujot tās vāku.

Incidenta rezultātā tika bojāta ne tikai pati trase, bet arī Sainsa pilotētais spēkrats. "Ferrari" boss Freds Vasērs norādīja, ka Sainss nevarēja piedalīties arī otrajā treniņu sesijā, kuras starts tika pārcelts ievilkušos trases remontdarbu dēļ. Sainsa formulai esot jāmaina šasija un incidenta rezultātā jāmaina baterija un jaudas agregāts.

"Ferrari" Sainsa spēkratam būs jāmontē jauni dzinēja komponenti, kas nozīmē, ka viņi pārsniegs FIA noteikto sezonas limitu. Tas savukārt nozīmē, ka Sainsu sagaida ievērojams starta vietu sods gaidāmajā Lasvegasas GP. Šobrīd vēl nav zināms, cik liels šis sods būs, bet, ja bojāta ir baterija un jaudas agregāts, tad minimālais sods ir 10 starta vietas, jo Sainss būs pārsniedzis uz sezonu atvēlētos dzinēja komponentu limitus.

Šis incidents nav Sainsa vai "Ferrari" vaina, tāpēc tiesneši norādīja, ka starta vietu sakarā pieļautu izņēmumu, ja "viņi būtu autorizēti to darīt", tomēr F-1 noteikumi šādas atkāpes nepieļauj.

Arī pats Makss Verstapens veltīja skarbu kritiku Lasvegasas posmam.

F-1 Lasvegasā atgriezās pirmo reizi kopš 1982. gada. Ņemot vērā, ka F-1 šobrīd pieder ASV uzņēmumam "Liberty Media", palielinājies ar ASV notiekošo posmu skaits.

Tieši Lasvegasas GP bija gaidītākā no šā gada trīs ASV posmiem. Atgriešanos "Grēku pilsētā" F-1 vadība atzīmēja ar ļoti spilgtu 40 minūšu šovu, kurā uzstājās tādas slavenības Kailija Minoga, Džons Ledžends un Džejs Balvins, kā arī dīdžeji Stīvs Aoki un Tiesto.

30 minūtes ilgās atklāšanas ceremonijas izskaņā pa pāriem uz podesta tika "pacelti" un iepazīstināti visu 10 komandu piloti.

Verstapens pēc atklāšanas ceremonijas sarunā ar medijiem neatturējās no kritikas.

"Tas par 99% ir šovs ar 1% sporta notikuma. Es allaž gribu koncentrēties uz sniegumu trasē. Man nepatīk visas aktivitātes apkārt tai. Zinu, ka atsevišķos posmos tas piederas pie lietas. Bet, teiksim tā, mani tas sevišķi neinteresē," sacīja Verstapens.

Interneta vidē fani ne reizi vien ir sūdzējušies arī par pašu trasi, kas sastāv no vairākām garām taisnēm un tai nav daudz līkumu.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu