No nākamās nedēļas, sākot ar 6. novembri, plānots atjaunot satiksmi Dzirnavu, Turgeņeva un Abrenes ielas krustojumā, aģentūru LETA informēja būvniecības firmas "BeReRix" pārstāvji.
ŅEM VĒRĀ ⟩ Nākamnedēļ tiks atjaunota satiksme Dzirnavu, Turgeņeva un Abrenes ielas krustojumā
Būvnieki informē, ka tiks atcelti spēkā esošie satiksmes ierobežojumi pie Dzirnavu ielas dzelzceļa pārvada un ielas posms ar divām joslām tiks atvērts satiksmei.
Savukārt gājēju pārvietošanās jaunā dzelzceļa pārvada izbūves laikā tiks organizēta drošās un norobežotās gājēju zonās.
Vienlaikus būvnieki norāda, ka Dzirnavu ielas zonā darbi turpināsies, un tuvākā mēneša laikā "BeReRix" pilnveidos gājēju ietvju zonas, tādējādi paplašinot ielas braucamo daļu un atvirzot gājējus uz nākotnē plānoto ietves zonu, taču arī vienkāršotā ietves versijā.
Pilnīga Dzirnavu ielas profila pabeigšana plānota nākamajā būvniecības posmā, kad tiks izbūvēts ziemeļu puses dzelzceļa pārvads.
Tāpat būvnieki norāda, ka, noslēdzot dzelzceļa pārvada konstrukciju apstrādes darbus Lāčplēša ielas zonā, no 3.novembra naktīs Lāčplēša ielā būvnieki vairs neierobežos satiksmi.
Jau ziņots, ka sestdien, 4.novembrī, no plkst.7 līdz 24 slēgs transportlīdzekļu satiksmi un gājēju kustību Dzirnavu ielas posmā no Satekles ielas līdz Turgeņeva ielai, kā arī plānotas izmaiņas atsevišķos sabiedriskā transporta maršrutos.
Uzeja uz dzelzceļa platformām pēc projekta īstenošanas atradīsies dzelzceļa pārvada austrumu pusē, izņemot uzejas uz "Rail Baltica" platformām, kas joprojām būs stacijas pusē. No Dzirnavu ielas līdz pat Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai un Lāčplēša ielai otrā virzienā nākotnē cilvēkus ar redzes traucējumiem vadīs taktilā josla. Paralēli dzelzceļam izbūvēs veloceļu.
Dzirnavu ielas dzelzceļa pārvada vidusdaļa izbūvēta 20.gadsimta sākumā - laikā no 1912. līdz 1914.gadam, un laika gaitā pārvads ir vairākkārt paplašināts, abās pusēs piebūvējot jaunas konstrukcijas un paplašinot dzelzceļa uzbērumu.
Savukārt Dzirnavu ielas pārvada pārbūve "Rail Baltica" projektā plānota vairākos posmos - pēc pārvada dienvidu daļas izbūves plānots sākt pašreizējās infrastruktūras demontāžu pārvada ziemeļu daļā.
Pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher" ar mērķi īstenot projekta "Rail Baltica" nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.
Tāpat ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.