3. novembrī tika atklāts 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojums, kur ir pabeigti esošās tramvaja infrastruktūras pārbūves darbi.
ŅEM VĒRĀ ⟩ Rīgā atklāts pārbūvētais 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojums
Kā pasākumā informēja žurnālistus, projekta laikā pārbūvēti sliežu ceļi, ierīkota automatizēto pārmiju vadības sistēma, notikusi tramvaja kontakttīkla konstrukciju pielāgošana, ieviesti lietus ūdens novadīšanas risinājumi un izbūvēts intensīvas autotransporta satiksmes slodzei atbilstošs brauktuves segums.
Kā skaidroja "Rīgas satiksmes" valdes loceklis Jānis Golubevs, šajā vietā paaugstināts drošības līmenis sliežu pārmiju zonā un kopumā, līdz ar automatizēto pārmiju ierīkošanu uzlabota arī krustojuma caurlaidība, tādējādi saīsinot krustojuma šķērsošanas laiku.
Lai mazinātu sliežu ceļu vibrācijas un trokšņus, sliedes pie plātnēm pielīmētas ar speciālu troksni un vibrāciju slāpējošu, kā arī elektroizolējošu materiālu.
Kā aģentūru LETA informēja SIA "Rīgas satiksme" Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane, Līgums par būvdarbu veikšanu tika noslēgts ar ceļu būves firmu "Binders".
Būvdarbi tika līdzfinansēti no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projekta "Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem".
Projektā bez krustojuma pārbūves, zemās grīdas tramvaja parametriem tiek pielāgota 7. tramvaja līnijas infrastruktūra posmā no Centrāltirgus ielas līdz galapunktam "Ķengarags" un 5. tramvaja līnijas infrastruktūra posmā no Jūrmalas gatves un Slokas ielas krustojuma līdz galapunktam "Iļģuciems".
Tāpat Projektā tiek atjaunotas četras un izbūvēta viena apakšstacija, visas aprīkojot ar elektroiekārtām, ar mērķi nodrošināt atbilstošu jaudas padevi zemās grīdas tramvaja kustības nodrošināšanai.
Kopējās Projekta izmaksas tiek plānotas 55,2 miljoni eiro, savukārt Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 85% apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām, tas ir 38,78 miljoni eiro.
Kā ziņots, 2022.gadā kopumā "Rīgas satiksmes" apgrozījums bija 168,703 miljoni eiro, kas ir par 4,7% vairāk nekā 2021.gadā, bet kompānijas peļņa samazinājās par 58,9% - līdz 1,25 miljoniem eiro.
"Rīgas satiksme" nodrošina pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem Rīgā, kā arī apsaimnieko autostāvvietas pilsētas ielu malās. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome. "Rīgas satiksmei" pieder kapitāldaļas kompānijās SIA "Rīgas karte" (51%) un SIA "Rīgas acs" (100%).