Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis
Iesūti ziņu!

Banka "Citadele" brīdina par krāpniekiem, kuri uzrunā darba meklētājus

Hakeris. Ilustratīvs foto
Hakeris. Ilustratīvs foto Foto: Pixabay

Pēdējā laikā aktivizējušies finanšu krāpnieki, kuri, uzdodoties par bankas "Citadele" darbiniekiem, uzrunā darba meklētājus un piedāvā darbu, informēja bankas pārstāvji.

Krāpnieki uzrunā darba meklētājus, kuri izvietojuši sludinājumus dažādos interneta portālos un sociālajos tīklos. Lai pieteiktos vakancei, naudas izkrāpēji aicina atvērt bankas kontu, bet pēc tam, lai it kā pārbaudītu kandidāta identitāti, pieprasa atdot jaunatvērtā konta pieejas datus vai pievienot vēl kādu citu personu kā konta lietotāju.

Tāpat novērota shēma, kur krāpnieki ar upuri sazvanās video zvanā un aicina kamerā parādīt personu apliecinošus dokumentus.

Šādā veidā krāpnieki tiek pie upura datiem, bet pēc tam tos izmanto, lai pieteiktos kredītiem un naudu no šī konta pārskaitītu uz saviem kontiem. Kontu krāpnieki var izmantot arī kā tranzītkontu, lai pārskaitītu no citiem cilvēkiem izkrāpto naudu.

Bankas "Citadele" IT drošības daļas vadītājs Roberts Birzgalis norāda, ka kandidātiem, kuri saņēmuši darba piedāvājumu, nekad netiks pieprasīts atvērt jaunu bankas kontu pirms darba līguma slēgšanas.

Jaunajiem darbiniekiem ir iespēja atvērt kontu bankā "Citadele" un noformēt jebkuru maksājuma karti, turklāt šī iespēja vienmēr ir bez maksas, taču bankas darbinieki nekad nevaicās pēc konta pieejas datiem. Tāpat uzņēmuma darbinieki sarunas gaitā nesteidzinās pieņemt lēmumu, kas ir krāpniekiem raksturīga metode, uzsver Birzgalis.

Ja ir aizdomas, ka cilvēks kļuvis par krāpniecības upuri, nekavējoties jāsazinās ar savu banku, kā arī jāziņo par gadījumu Valsts policijai.

Sarunā ar banku īsi jāapraksta vai jāizstāsta notikušais, apkopojot arī pierādījumus, ja tādi ir, piemēram, saņemtās viltus vēstules, SMS. Tāpat jāpārskata arī konta izraksts un jāziņo par visiem darījumiem, kuri nav veikti.

Tāpat bankai jāizstāsta, kāda personas informāciju atklāta krāpniekiem, piemēram, lietotājvārdu, internetbankas paroli, maksājumu kartes datus, "MobileSCAN" PIN kodu, kā arī jāpastāsta, vai un kādas programmas lejupielādētas savā ierīcē pēc krāpnieku ierosinājuma.

Banka bloķēs maksājumu karti un internetbanku, lai nodrošinātu, ka klienta finanšu līdzekļi ir drošībā, kā arī informēs par tālākajiem darbības soļiem.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu