Vienlaikus Juhņēvičas ieskatā, svarīgāks jautājums par vainīgā meklēšanu ir par to, kā turpmāk organizēt VISC darbu. Viņa informēja, ka šobrīd tiek veidota jauna kārtība, lai būtu caurskatāma sistēma un lai būtu iesaistītas gan skolas, gan atbilstoši speciālisti.
VISC pārstāve Liene Bērziņa aģentūrai LETA iepriekš skaidroja, ka ikviena metodiskā līdzekļa mērķis ir atbalsta sniegšana pedagogam, kurš, zinot skolēnu vajadzības, izlemj par to izmantošanu mācību procesā. Pieļaujamas situācijas, kad pedagogs ar informāciju iepazīstas, pieņem to zināšanai, bet mācību procesā neizmanto.
Lēmums par materiāla saturu un izstrādi tika pieņemts, pirms metodiskā līdzekļa izstrādes projekta darba grupai individuāli intervējot Latvijas skolēnus un noskaidrojot, par kādām no tiem aktuālām seksuālās veselības tēmām ir grūti rast atbalstu un atrast uzticamu, kvalitatīvu informāciju.
Materiāla autore ir klīniskā psiholoģe Kristīne Balode, kā arī tā izstrādē piedalījušies VISC Pedagogu profesionālā atbalsta nodaļas vadītāja Santa Kazaka un vecākie eksperti Mihails Basmanovs un Inese Bautere, saskatot šī atbalsta materiāla nepieciešamību mācību jomu mācību satura īstenošanai. Kazaka arī akceptēja autoru veikumu pirms materiāla publicēšanas.
Bērziņa arī norādīja, ka metodiskā līdzekļa izstrādes procesā ir notikušas konsultācijas un ņemti vērā priekšlikumi no veselības nozares ekspertiem, savukārt metodiskā atbalsta nepieciešamība no pedagogu puses esot aktualizēta arī pedagogu profesionālās pilnveides pasākumos.