Tā laika "Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētājs apgalvo, ka neatminas, ka kāds viņam prasījis iznomāt tehniku vai noalgot valsts uzņēmuma darbiniekus.
"Kaut kādas baumas klīda, ka kaut kas tāds varētu notikt, bet es katrā ziņā personīgi neesmu neko tādu apstiprinājis," raidījumam teica Māris Kleinbergs, bijušais VAS "Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētājs.
Bet acīmredzot tas tomēr ir noticis. "Nekā personīga" noskaidrojis, ka šovasar būvnieki "Latvijas dzelzceļa" vadībai sūdzējušies, ka projektā piesaistītie valsts uzņēmuma darbinieki prasot milzu summas, tādēļ darbi aizkavējas.
Valsts uzņēmuma iekšienē situācija novērtēta kā iespējama korupcija.
Par potenciāliem korupcijas riskiem informēts arī dzelzceļa padomes priekšsēdētājs Jānis Lange. Viņš šajā nedēļā ir atvaļinājumā, tāpēc no sarunas atteicās.
"Nekā personīga" jautāja Rinaldam Pļavniekam, vai ir zināmi gadījumi, kad šī projekta ietvaros bijušas aizdomas par korupciju.
""Latvijas dzelzceļš" kā liela izmēra kapitālsabiedrība ar ļoti nopietniem investīciju projektiem, un es domāju, ka tas ir visur valsts pārvaldē, šis korupcijas potenciāls, negodīguma risks ir ļoti augstā līmenī.
Šajā projektā arī ir identificēti šādi riski gan sadarbībā ar būvniecības uzņēmumu, gan mūsu dažādas citas mijiedarbības, un pašlaik tie tiek kontrolēti caur iekšējās kontroles sistēmām un procesiem," atzina Pļavnieks,
Dzelzceļa vadītājs skaidroja, ka nav iespējams izkontrolēt, kādos paralēlos darbos strādā seši tūkstoši uzņēmuma darbinieku.
Strādāt otrā darbā arī neesot aizliegts, ja vien paveic savus tiešos pienākumus un to saskaņo ar vadību. Viņš apstiprina, ka projektā tiek izmantota valsts uzņēmuma tehnika. Bažu, ka tas varētu noraut Eiropas naudas saņemšanu, viņam gan nav.