Piektdien, 13. oktobrī, Ķekavas apvedceļš tika atvērts satiksmei un pieejams ceļa lietotājiem, informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.
FOTO ⟩ Ielūkojies, kā izskatās jaunais Ķekavas apvedceļš
Ķekavas apvedceļš uzliek jaunu standartu Latvijas ceļu infrastruktūrai, piektdien Ķekavas apvedceļa atklāšanas pasākumā sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).
Vienlaikus ministrs piebilda, ka šis ir apjomīgs publiskās un privātās partnerības (PPP) projekts, kurā izmantotas modernas, videi draudzīgas un inovatīvas tehnoloģijas.
Foto: Satiksmei atver jauno Ķekavas apvedceļu
Kopumā apvedceļš ir gandrīz 18 kilometru garš, no tiem mazliet vairāk nekā 11 kilometri ir divbrauktuvju ceļš ar četrām joslām, norādīja Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (CFLA) pārstāvji.
"Šis projekts atver Latviju starptautiskākiem infrastruktūras projektiem, kā arī citiem finanšu sektoriem, tādēļ CFLA aicina Satiksmes ministriju palīdzēt VSIA "Latvijas valsts ceļiem" (LVC) īstenot arī nākošos projektus, proti, Bauskas un Iecavas apvedceļa turpinājumu," pasākumā atzīmēja CFLA direktora vietnieks Mārtiņš Brencis.
Tāpat projekta pārstāvji informēja, ka Ķekavas apvedceļa trasi būs iespējams uzraudzīt diennakts režīmā, pateicoties vairāk nekā 20 videonovērošanas kamerām, divām meteostacijām, sensoriem, kas fiksē satiksmes plūsmu, kā arī satiksmes plūsmas datu analīzes sistēmai.
Savukārt PPP pārstāvis Manuels Ravara Karijs uzsvēra, ka projekta laikā bija vairākas problēmas - saistītie izaicinājumi ar karu Ukrainā, Covid-19 pandēmija, kā arī materiālu cenu pieaugums, tomēr problēmas tika atrisinātas un projekts ir gatavs noteiktajā termiņā.
Lai īstenotu šo PPP projektu, LVC bija nepieciešams vairākkārt saņemt Eiropas Savienības Statistikas biroja (EUROSTAT) atzinumus, tādēļ CFLA šobrīd strādā pie tā, lai EUROSTAT iesaiste pašvaldību projektu īstenošanā nebūtu vajadzīga, skaidroja CFLA pārstāvji.
Jau ziņots, ka Ķekavas apvedceļš apzīmēts ar ceļazīmi Nr. 552 "Ātrgaitas ceļš".
Maksimālais braukšanas ātrums apvedceļa ātrgaitas posmā vasaras ceļu uzturēšanas periodā būs līdz 120 kilometriem stundā.
Ziemas uzturēšanas periodā no 2023. gada 16. oktobra (vai iestājoties ziemai raksturīgiem laikapstākļiem) līdz 15. aprīlim tas būs 90 kilometri stundā.
Jau ziņots, ka 2021. gada jūlijā tika noslēgts līgums par Ķekavas apvedceļa izbūvi, kas tiek īstenots pēc "projektēt-būvēt-finansēt-uzturēt" modeļa.
Ķekavas apvedceļa būvdarbus bija plānots pabeigt līdz 2023. gada beigām, savukārt ceļa uzturēšanu privātais partneris veiks vēl 20 gadus pēc būvdarbu pabeigšanas, līdz ar ko visa PPP projekta pabeigšana plānota 2043. gadā.
Tāpat ziņots, ka Ķekavas apvedceļš kopumā izmaksājis 250,123 miljonus eiro bez pievienotā nodokļa (PVN), kas ir par 15 miljoniem mazāk nekā sākotnēji plānots.
Ķekavas apvedceļa, tostarp pamattrases, paralēlo ceļu, pārvadu un citas saistītās infrastruktūras tehniskā projekta izstrādi un būvdarbus īsteno privātais partneris AS "Kekava ABT" un tā piesaistītie apakšuzņēmēji, bet būvuzraudzību nodrošina SIA "Firma L4".