Helsinku lidostas autostāvvietās putekļus krāj nepilns simts krievu automašīnu, ziņo Somijas raidorganizācija "Yle".
Helsinku lidostā putekļus krāj vairāki grezni auto ar Krievijas numurzīmēm
Lidostu stāvvietās stāv miljonus eiro vērti luksusa automobiļi ar Krievijas numurzīmēm.
Iespējams, visvērtīgākais no tiem ir Mercedes Benz GLE 63s AMG. Somijā šāds jauns auto maksā vairāk nekā 300 000 eiro.
Stāvvietā var atrast arī Porsche Cayenne GTS, kas maksā vairāk nekā 200 000 eiro, un BMW X7 M50d, kas ir tikai nedaudz lētāks. Ir arī vairāki Land Rover un Lexus, kuru cena pārsniedz 100 000 eiro.
Spriežot pēc putekļu kārtas, daži no automobiļiem tur stāv jau ilgu laiku.
Uz kāda Chevrolet netīrā aizmugurējā loga ar lieliem burtiem angliski ir uzrakstīts "Ejiet prom!" un "Slava Ukrainai!" ("Go home" un "Slava Ukraini").
"Yle" žurnālisti sastapa Valēriju, kurš savu jauno Audi A4 Allroad Quattro ar Krievijas numurzīmi novietojis lidostas stāvvietā. Viņš tobrīd atbildēja uz sava franču telefona numura zvanu un teica, ka ceļo pa Eiropu. Valērijs norāda, ka gatavojas iegūt ES pilsonību.
Lai gan pašlaik Valērijs atrodas ES, viņš regulāri dodas uz Krieviju, lai apciemotu radiniekus. Viņš pauž nožēlu, ka vairs nevarēs šķērsot robežu ar savu automašīnu.
"Ir skumji, ka parastie iedzīvotāji tik ļoti cieš no konfliktiem starp ES un Krieviju," somu raidorganizācijai saka Valērijs.
Portāls "Apollo.lv" iepriekš vēstīja, ka Somijas varasiestādes septembra vidū nolēma aizliegt valstī iebraukt automašīnām ar Krievijas numurzīmēm.
Izņēmums attiecas vienīgi uz Eiropas Savienības (ES) pilsoņiem, kas pastāvīgi dzīvo Krievijā, un viņu ģimenes locekļiem.
Automobiļiem ar Krievijas numurzīmēm, kas jau atrodas Somijā, valsts būs jāpamet sešu mēnešu laikā - līdz 2024.gada 16.martam.
Kas notiks ar automašīnām, kas Somijā atradīsies pēc šī datuma, pagaidām netiek konkretizēts.
Eiropas Komisija 8.septembrī publicēja skaidrojumus par importu un preču ievešanu no Krievijas. Tajos teikts, ka ir aizliegts ievest personīgās automašīnas un personīgās mantas. Vēlāk Eiropas Komisija paziņoja, ka šim sarakstam ir konsultatīvs raksturs un ES valstīm individuāli jāizlemj, vai noteikt aizliegumus.