"Mēs varējām arī nofotografēt kuģa priekšgala, pakaļgala un labā borta bojājumus no tuva attāluma," viņš teica.
"Auto klāja izpētes rezultāti pat nedaudz pārsita cerēto. Neskatoties uz ļoti sliktu redzamību, robots spēja iekļūt automašīnu klājā aptuveni 60 metru dziļumā un konstatēja, ka divas durvis, kas ved uz apakšējiem klājiem, ir neskartas un aizvērtas.
Nākamais būs apkopotā materiāla sistematizācija, pēc kuras tas tiks nodots ekspertiem tālākai izpētei," skaidroja Kurms.
Iegūto materiālu analīzi veic doktors Andžejs Jasjonovskis no Singapūrā bāzētā uzņēmuma "SophusQuorum", kas specializējies jūras katastrofu ekspertīzē. Jasjonovskis iepriekš jau saskāries ar "Estonia" traģēdijas izmeklēšanu, pārstāvot zinātnisko konsorciju SSPA, kas darbojās no 2005. līdz 2008. gadam un veica izpēti Zviedrijas valdības pasūtījumā.
Oficiāli rezultāti par "Mare Librum" fonda veikto izpēti vai Andžeja Jasjonovska analīze par tajā ievāktajiem datiem nav atrodami. Nav izslēdzams, ka šīs misijas rezultāti tiks iekļauti 2024. gadā gaidāmajā OJK un SHK izpētes gala ziņojumā.
Zviedrijas aizsardzības spēki atklāj jaunu informāciju
2022. gada nogalē Zviedrijas aizsardzības spēki atzina, ka ar prāmi "Estonia" pirms tā traģiskās nogrimšanas Baltijas jūrā tika pārvadāts vairāk militārā aprīkojuma nekā publiski ziņots iepriekš, atsaucoties uz Zviedrijas avīzi "Aftonbladet", ziņoja Igaunijas laikraksts "Postimees".
Tāda informācija iegūta, kad Zviedrijas negadījumu izmeklēšanas iestāde SHK iztaujāja valsts bruņoto spēku pārstāvjus.
Iepriekš Zviedrijas bruņotie spēki bija apliecinājuši militārā aprīkojuma pārvadāšanu ar "Estonia" 1994. gada 14. un 20.septembrī, bet SHK, aptaujājot gan esošos, gan bijušos armijas pārstāvjus, noskaidroja, ka tas noticis vēl vairākas reizes.