Kopš Krievijas pilna mēroga iebrukuma Ukrainā 2022. gada 24. februārī vairāk nekā 1000 ārvalstu uzņēmumu ir paziņojuši par aiziešanu no agresorvalsts tirgus. Taču medija "The Insider" pētījums atklājis, ka, par spīti šim boikotam, dažādas Rietumu preces, piemēram, luksusa auto, alkohols, gāzētie dzērieni un apģērbs, ir nopērkamas.
Krievijas valdības lēmums legalizēt paralēla importa shēmu, līdz ar ko Rietumu zīmoli var tikt piegādāti agresorvalstij bez pašu zīmolu vai to autortiesību turētāju piekrišanas, ir dramatiski samazinājis ietekmi šim boikotam, kam vajadzēja darboties kā pretkara spiediena kampaņai, raksta "The Insider".
2022. gada aprīlī Krievijas Rūpniecības un tirdzniecības ministrija apkopoja sarakstu ar precēm, ko Kremlis uzskatīja par pārāk labiem, lai Krievija no tiem atteiktos.
Sarakstā bija mēbeles, kosmētika, apģērbs un apavi, automašīnas un to rezerves daļas, industriālais ekipējums, medikamenti, elektronika, mājsaimniecības preces, mūzikas instrumenti un pat ieroči.
Lai gan Krievijas amatpersonas tolaik brīdināja par iespējamajiem riskiem saistībā ar šādu risinājumu boikotiem, piemēram, viltojumu īpatsvara pieaugumu vai problēmām ar garantijām un loģistiku, aizvien diezgan liels daudzums pazīstamu zīmolu, kam bija jāpazūd no agresorvalsts tirgus, tur ir bagātīgā piedāvājumā.
Kā liecina dati, pērn vairāk nekā 20 miljardu ASV dolāru vērtas preces tika ievestas Krievijā ar paralēlo importu.
Automašīnas
Īsi pēc Krievijas pilna mēroga iebrukuma Ukrainā vieni no pirmajiem automobiļu rūpniecības industrijā, kas paziņoja par aizviešanu no agresorvalsts tirgus, bija luksusa automašīnu ražotāji "Mercedes", "BMW", "Audi" un "Land Rover".