Aptaujātie pedagogi uzsvēruši, ka, lai arī skola var sniegt svarīgu pamatinformāciju un atbalstu, tā nevar pilnībā sagatavot jauniešus ģimenes dzīvei, jo "tas ir ļoti komplekss jautājums, kas ietver daudzpusīgu izpratni un prasmes". Skolotāju ieskatā, ir svarīgi veicināt sadarbību starp ģimeni un skolu, lai nodrošinātu vispusīgu izglītošanu par seksuālo veselību.
Daži skolotāji atklājuši, ka viņus satrauc, kā vecāki reaģētu uz seksuālās un reproduktīvās veselības tēmām skolā, jo pastāv bažas par sūdzībām, "skandāliem" no vecāku puses, kas liek izvairīties no šo jautājumu apspriešanas vai "rūpīgi atlasīt informāciju" jauniešu izglītošanai. Vecākiem būtu jābūt pārliecinātiem, ka skola piedāvā drošu un uzticamu informāciju.
Skolotāju pieredzes liecina, ka, lai arī jaunieši izrāda pārliecību par savām zināšanām, diskusijas mācību stundās pierāda, ka viņiem trūkst zināšanu. Turpretim tie, kuri ir personiski pieredzējuši seksuālās attiecības, jautājumi un izpratne ir daudz dziļāki, kā arī viņi ir gatavi iesaistīties diskusijās.
Skolotāji norādījuši uz atšķirīgu pieeju jauniešu, pusaudžu vidū lēmumu pieņemšanā par drošu seksu un izsargāšanos. Ir jaunieši, kuri ir informēti un apzinīgi, īpaši, ja viņi ir attiecībās vai domā par nākotni. Tomēr ir arī jaunieši, kuri mazāk apzinīgi un var attiekties pret drošu seksu vieglprātīgi. Viņu spēju pieņemt apzinātus lēmumus var ietekmēt arī apreibinošas vielas.
Izpratne un lēmumu pieņemšana par drošu seksu un izsargāšanos ir atkarīga arī no jauniešu un pusaudžu vecuma posmu, norādīja pētījuma autori. Vidusskolā jaunieši var būt apzinīgāki, tostarp domājot par drošu seksu, bet pamatskolā viņi savā attieksmē var būt vieglprātīgāki un eksperimentējošāki.
Pētījuma autori vērsa uzmanību arī uz to, ka, lai arī jaunietis var būt labi informēts par dažādām izsargāšanās metodēm, viņš var būt mazāk informēts par atbildības dalīšanu abiem partneriem. Tāpat, ja jaunieši ir izglītoti par aizsarglīdzekļiem, tas nenozīmē, ka viņi tos izmanto vienmēr izmanto vai rīkojas atbildīgi.
Pētījums īstenots no šī gada maija līdz jūlijam, veicot 30 intervijas ar sporta un bioloģijas skolotājiem Rīgā, Pierīgā, Latvijas pilsētās un reģionos.