Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

"Rimi": Grūti prognozēt pārtikas cenas

Pircējs ar iepirkumu groziņu veikalā "Rimi".
Pircējs ar iepirkumu groziņu veikalā "Rimi". Foto: Evija Trifanova/LETA

Ņemot vērā virkni cenu ietekmējošo faktoru, prognozes par pārtikas cenām izteikt ir ļoti grūti, sacīja mazumtirgotāja SIA "Rimi Latvia" valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.

Starp cenu ietekmējošiem faktoriem viņš uzskaitīja piegādātāju prasības un graudu cenas biržā, kur abus no minētajiem aspektiem ietekmē arī tādi mainīgie kā izejvielu un enerģijas izcenojums. "Tur ir daudz nezināmo, tādēļ pašlaik izteikt prognozes ir ļoti grūti," atzina Turlais.

Komentējot konkurences apstākļus Latvijas mazumtirdzniecības nozarē, "Rimi Latvia" valdes priekšsēdētājs norādīja, ka konkurence ar citiem tirgus spēlētājiem vienmēr ir bijusi pietiekami asa, turklāt pēdējā laikā, ienākot jauniem spēlētājiem, tā vēl vairāk pieaugusi.

Taujāts par "Lidl" ietekmi, Turlais sacīja, ka "Lidl" ir liels un nopietns spēlētājs. "Viņi gan to dara citādāk," atzīmēja "Rimi Latvia" valdes priekšsēdētājs, piebilstot, ka "Lidl", atšķirībā no "Rimi", lielāko daļu biznesa veido preces, kas ir ražotas visur citur, tikai ne Latvijā.

Tikmēr e-komercijas jomā Turlais izcēla, ka nepieciešamība pēc attālinātas iepirkšanās vairs nav tik liela, kā tas bija pandēmijas laikā. "Pārtikas sektorā turklāt ir tā specifika, ka tirgus daļa, par ko visi cīnās, joprojām ir minimāla," norādīja valdes priekšsēdētājs, paužot pārsteigumu, ka e-komerciju neizmanto vairāk cilvēku, jo tā ir iespēja ietaupīt laiku.

Jau ziņots, ka "Rimi Latvia" pagājušajā gadā strādāja ar 1,028 miljardu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,2% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 25,2% un bija 27,49 miljoni eiro.

"Rimi Latvia" reģistrēta 1992.gada janvārī, un tās pamatkapitāls ir pieci miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētais uzņēmums "Rimi Baltic".

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu