Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas (PSKUS) Neatliekamās medicīnas centru turpmāk vadīs anesteziologs, reanimatologs Roberts Fūrmanis, ceturtdien preses konferencē informēja slimnīcas pārstāvji.
Stradiņa slimnīcas Neatliekamās medicīnas centra vadītājs būs Fūrmanis
Fūrmanis iepriekš vadījis Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) Zemgales reģionālā centru, kā arī bijis Latvijas Ārstu biedrības (LĀB) viceprezidents. Kā preses konferencē pavēstīja Fūrmanis, viņa stāžs medicīnā ir 21 gads.
Viņš informēja, ka Neatliekamās medicīnas centra pacientu skaita dinamika laika posmā kopš 2019.gada ir ar pieaugošu tendenci. Pacientu skaits 2023.gadā palielinājies par 7%, no tiem hospitalizēto pacientu skaits palielinājies par 2%. Būtiski - par 48%, salīdzinot ar 2019.gadu - palielinājies to pacientu skaits, kuri Neatliekamās medicīnas centrā ierodas paši. Tāpat šogad, salīdzinot ar 2022.gadu, turpina pieaugt pacientu skaits Neatliekamās medicīnas centrā, kam uzņemšanas rezultāts ir ambulators.
Jaunais Neatliekamās medicīnas centra vadītājs skaidroja, ka, lai uzlabotu pacientu ārstēšanu un aprūpi, tiek strādāts pie papildu sertificētu ārstu un konsultantu piesaistes, kā arī apmācību procesa pilnveidošanas. Savukārt Neatliekamās medicīnas centra darba vides uzlabošanai plānots darbs pie centra iekšējās komunikācijas procesu uzlabošanas un sadarbības stiprināšanas.
"Ļoti svarīga lieta ir cilvēkresursu attīstība. Neatliekamās medicīnas centrs strādā pie tā, lai piesaistītu sertificētus ārstus. Tieši tāpat arī nesertificētu ārstu un rezidentu piesaiste, kas spēj nodrošināt darbu Neatliekamās medicīnas centrā, pilnveidojot arī apmācību procesu. Mēs esam panākuši, ka mūsu ārstu dinamika ir pozitīva. Šī gada pirmajā pusgadā esam pieņēmuši darbā desmit ārstus, bet četri ir pārtraukuši darba attiecības," sacīja Fūrmanis.
Viņš norādīja, ka nereti sabiedrībā virmo uzskats, ka pacienti Neatliekamās medicīnas centrā pavada ilgu laiku, proti, viņiem netiek sniegta savlaicīga palīdzība. Fūrmaņa vērtējumā, šis uzskats ir jāmaina, jo pacienti, kuriem nepieciešama steidzama palīdzība, negaida ne mirkli.
"Mūsu uzdevums, uz ko mēs arī strādāsim nākotnē, ir informēts pacients. Mēs esam ieviesuši sistēmu, kurā apmācīts klients speciālists dodas pie pacienta, skaidro juridiskās nianses, bet ārsts - ārstēšanas nianses," skaidroja Fūrmanis.
Fūrmanis iecelts amatā uz pieciem gadiem.