Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

FOTO Gigantiskā lietuviešu rekordkrava dodas Latvijas robežas virzienā. Svētdien notikusi ķibele

Raksta foto
Foto: 15min.lt

Aizpagājušajā nedēļā Lietuvā no Klaipēdas ostas sāka transportēt milzu reaktoru uz naftas pārstrādes uzņēmuma "Orlen Lietuva" rūpnīcu Mažeiķos. Gigantiskās kravas ceļojums sākās Klaipēdas iedzīvotāju pavadībā. Paredzēts, ka šonedēļ kravas milzis sasniegs galamērķi, tomēr svētdien tam radusies aizķeršanās, ziņo Lietuvas medijs "15min".

Pusotru tūkstoti tonnu smagā reaktora transportēšana pa 145 kilometrus garo maršrutu prasīs gandrīz divas nedēļas.

FOTO: Rekordkravas ceļa sākums

VIDEO: Gigantiskā krava sāk ceļu pa Klaipēdas ielām

100 metrus garais, 6,5 metrus platais un 10 metrus augstais Itālijā ražotais reaktors tiks uzstādīts rūpnīcas "Orlen Lietuva" dziļās naftas pārstrādes rūpnīcā Mažeiķos. Plānots, ka iespaidīgā krava rūpnīcu sasniegs 18. augusta pēcpusdienā.

Kravas pārvadāšanu Lietuvā organizē uzņēmums "Mammoet Baltic". 

"Milzis" pārsvarā tiek vests naktī, agri no rīta un vēlu vakarā.

Krava tiek vesta pa iepriekš izplānotu maršrutu caur Klaipēdas, Kretingas, Skodas un Mažeiķu rajoniem ar vidējo ātrumu trīs kilometri stundā, bet apstāšanās notiek īpaši paredzētās pieturās. Posmos, kur tiek transportēts reaktors, ir noteikti satiksmes ierobežojumi.

Gigantiskās kravas pārvietošanas maršruts.
Gigantiskās kravas pārvietošanas maršruts. Foto: Google maps/15min.lt

"Orlen Lietuva" rūpnīcas Mažeiķos modernizācija, kuras izmaksas pašlaik sasniedz 970 miljonus eiro, ir lielākais investīciju projekts Lietuvā kopš 2006. gada. To plānots pabeigt līdz 2024. gada beigām.

Vēsturiskā krava Kretingas rajonā sastopas ar šķēršļiem

Aizvadītās svētdienas vakarā krava atsākusi ceļu no Erlēnas pilsētas, taču pēc aptuveni 300 metriem tā uz ceļa iestrēga. Bija nepieciešams veikt steidzamus pasākumus.

Raksta foto
Foto: 15min.lt
Raksta foto
Foto: 15min.lt

Cilvēki, kas ieradās vērot vēsturisko ceļojumu, bija liecinieki tam, kā krava iestrēga, kad tā bija veikusi tikai 350 metrus. Uz grants ceļa iestrēgušo kravu mēģināja izkustināt strādnieki.

"ORLEN Lietuva" pārstāvji medijam "15min" skaidroja, ka situācija tiek kontrolēta. "Iespējams, ka ir kāda aizkavēšanās, taču ceļojuma laikā šādas kavēšanās ir bijušas arī iepriekš."

Pēc uzņēmuma pārstāvju teiktā, sestdien noslēdzās plānotā maršruta grūtākais posms uz rūpnīcu Mažeiķos.

Erlēnas ieleja tiek uzskatīta par sarežģītāko maršruta posmu augstās nogāzes dēļ. Tāpat arī minētais ceļš atrodas vietā, kas agrāk bija purvaina.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu